Samsung EGO revoluționează Mercedes-Benz Fashion Week Madrid

645
Sursa Foto: Samsung Global Newsroom

Samsung a scris istorie încă o dată luându-și angajamentul de a îmbina industria de fashion cu tehnologia. Acest lucru s-a întâmplat prin intermediul primei prezentări de modă în 5G, care a avut loc în Madrid. Acest spectacol unic a găzduit două prezentări simultane. Una în magazinul Samsung din El Corte Inglés și cealaltă în pavilionul 14.1 al Târgului din Madrid (IFEMA). Cele două prezentări au fost conectate prin rețeaua 5G a Vodafone și au prezentat creațiile câștigătorului Samsung EGO Innovation, Yvan Andreu.

Industria de fashion a avut acces la ultimele inovații tehnologice în cadrul evenimentului. Astfel designerii și-au putut expune creațiile în fiecare colț al lumii în timp real. Proiectul Samsung EGO Innovation a prezentat colecția câștigătorului sub forma unui concept inovator în cadrul Mercedes Benz Fashion Week Madrid (MBFWM): două defilări transmise simultan și în timp real. Acest lucru a fost posibil datorită smartphone-urilor Samsung Galaxy Note10+ 5G și a rețelei 5G de la Vodafone. Latența scăzută, care reprezintă diferența dintre momentul emiterii și momentul comunicării efective, a fost de doar 1 milisecundă. Latența în rețelele 4G este de 1,5 sau 0,8 secunde.

O inovație care îmbină lumea modei cu tehnologia

Cele două prezentări din El Corte Inglés și cea din IFEMA a fost prezentate și pe mai multe ecrane situate în lateral. Acolo spectatorii au putut vedea modelele din ambele spații în timp real, creând o atmosferă magică ce a făcut ca spațiul fizic prezent să se contopească cu digitalul, cu defilarea ce a rulat de la distanță pe ecrane. Datorită conexiunii 5G și a smartphone-urilor Galaxy Note 10+ 5G, ambele defilări au fost perfect sincronizate, ceea ce a creat iluzia unui singur spațiu, demonstrând astfel, puterea tehnologiei 5G.

Luis de la Peña, Marketing Director of Information Mobile a Samsung Spania, a declarat: „În acest an am reușit să consolidăm legătura dintre fashion și tehnologie mai mult ca niciodată, aducând toată inovația necesară dezvoltării rețelelor 5G pe Catwalk. Această premieră reprezintă una dintre marile schimbări în stilul de viață al utilizatorilor. Ei pot descărca fișiere de 1GB în mai puțin de o secundă. De asemenea, se pot bucura de un transfer de date de 1.000 de ori mai rapid, având posibilitatea de a conecta mai multe dispozitive la aceeași sursă. În mod cert, această inovație magică va da startul unui nou început la nivel global, atât în lumea fashion-ului, cât și în cea a tehnologiei„.

Acest lucru a fost confirmat și de Eduardo López-Puertas, directorul general al IFEMA, organizator al Mercedes-Benz Fashion Week Madrid. Acesta a subliniat faptul că a 71-a ediție a MBFW Madrid va rămâne cea mai tehnologizată ediție din cariera sa. Proiectul IFEMA pentru implementarea rețelei 5G de la Vodafone a permis publicului să trăiască o experiență fără precedent. Această inițiativă a poziționat MBFWMadrid drept unul dintre cele mai fascinante evenimente de fashion de tip portal de pe scena internațională.

Tehnologie bazată pe inovație și design capabilă să revitalizeze lumea modei

După cum a declarat Yvan Andreu, colecția sa AURA a luat naștere în urma unei introspecții în căutarea esenței colecției sale. Acesta și-a dorit să găsească o modalitate de a putea măsura tot ceea ce este efemer, colecția reflectând astfel cele mai intime sentimente umane.

Colecția sa reprezintă combinația perfectă dintre îmbrăcămintea artizanală și tehnologie, alături de design-ul minimalist cu un touch expresiv galactic. „Aura îmbină emoțiile ființei umane și le transmite lumii fără a fi nevoie să articuleze un cuvânt. Acest lucru face ca limbajul să fie de neînțeles și invizibil, folosind tehnologia ca mediu și țesăturile ca pânză„. A spus Yvan Andreu.

Pentru Samsung, asocierea dintre industria fashion și tehnologie reprezintă un univers promițător și plin de posibilități. Acesta este motivul pentru care compania, care mizează întotdeauna pe inovație și design, continuă să susțină cele mai talentate generații de noi creatori, ajutându-i să crească profesional și să le aducă proiectele la realitate.

Proiectul Samsung EGO Innovation îi recompensează pe cei mai inovatori creatori care îmbină tehnologia și fashion-ul în diferite modalități. Prima ediție s-a desfășurat în septembrie 2013 alături de designerul canadian Ying Gao. De atunci, proiectul s-a dezvoltat permanent. Pe lângă susținerea tinerilor designeri, Samsung a lucrat alături de creatori cunoscuți la nivel național și internațional. Amintim printre alții pe Juanjo Oliva, The 2nd Skin, Alvarno, Maria ke Fisherman, Juan Vidal, Amaya Arzuaga și Ángel Schlesser. Aceștia au creat colecții exclusiv pentru dispozitivele Samsung.

Ca parte a angajamentului său de a explora noile tehnologii pentru industria de fashion, la sfârșitul lunii ianuarie 2020, Samsung a sponsorizat cea de-a paisprezecea ediție consecutivă a proiectului de inovație Samsung EGO la MBFWM, cel mai prestigios show de modă din Spania.