Samsung Electronics este liderul incontestabil pe piața globală de televizoare în ultimii 19 ani consecutivi. Potrivit firmei de cercetare de piață Omdia, Samsung a înregistrat o cota de piață de 29,3% din punct de vedere al vânzărilor pe piața globală de televizoare in primul trimestru al acestui an. Gigantul coreean are un avans de peste 10% fata de compania de pe locul doi, LG.
Livrările pe piața globală de televizoare au scăzut cu aproximativ 1% față de Q4 2023, până la 46.421.500 de bucăți în Q1 2024. Omdia a prezis că piața TV se va redresa începând cu al doilea trimestru. Livrările totale de televizoare în acest an vor crește cu aproximativ 2% față de anul trecut, până la 249,39 milioane de unități.
Potrivit Omdia, cota de venit a Samsung pe piața globală TV a fost de 29,3% în Q1 2024, potrivit SamsungNewsroom. Compania a menținut un decalaj de peste 10% față de cel mai apropiat concurent al său. Samsung și-a îmbunătățit cota de volum cu 1% față de ultimul trimestru din 2023, iar cota de volum pe piața globală de televizoare este de 18,7%. Nu trebuie să uităm că vânzările din ultimul trimestru al anului sunt cele mai mari din cele patru trimestre.
Samsung domină piața TV în ultimii 19 ani consecutivi
Samsung a declarat anul acesta drept primul an al erei AI TV la CES 2024 Las Vegas, SUA. Compania ajuns pe acest loc prin vânzări puternice de televizoare ultra-mari și produse premium gen Neo QLED, QLED și OLED în primul trimestru.
Pe piața TV premium, cu un preț de peste 2.500$, Samsung are o cotă de piață de 53,2% bazată pe vânzări. În plus, compania are o performanță puternică în gama de prețuri a televizoarelor de uz general. Gigantul sud-coreean înregistrând o cotă de piață de 55,2% și în intervalul de preț de 1.500 USD sau mai mult.
De asemenea, compania ocupă primul loc pe piața ultra-mare cu diagonala de 75 inch (190,5 cm) și mai mare. Aici Samsung are o cotă de piață de 29,6%. În plus, datorită vânzărilor puternice de televizoare de 98 inch, compania are o cotă de piață de 34,4% în produsele de 80 de inch (203,2 centimetri) și mai mari.
Între timp, televizoarele din seria Samsung OLED a crescut constant în cota de piață de la lansarea sa în 2022. Aceste modele au depășit 1,6 milioane de unități vândute de la lansare și a atins 27,0% din vânzări. Este mai mult de un sfert din televizoarele OLED vândute la nivel mondial.