Au apărut zilele trecut datele despre situația vânzărilor de smartphone-uri la nivel global în trimestrul 2 (Q2) 2018 de la Counterpoint Research. Acum și celelalte companii importante de cercetare de piață, IDC, Strategy Analytics și Canalys au publicat, de asemenea, rezultatele trimestrului al doilea. Toate aceste informații sunt de acord cu privire la starea pieței mondiale a smartphone-urilor și a vânzărilor, există doar diferențe minore în ceea ce privește datele.
Variația nu este surprinzătoare, deoarece aceste firme, chiar dacă sunt cele mai puternice din lume în domeniul de cercetare de piață, colectează uneori date din surse adesea neoficiale. De multe ori datele nu sunt luate direct de la producătorii de telefoane mobile. Poate pe undeva este și bine, pentru a nu apărea suspiciuni că datele furnizate de aceștea nu sunt reale.
Potrivit International Data Corporation – IDC, piața mondială a smartphone-urilor în trimestrul II al anului 2018 a scăzut cu 1,8% pe an la 342 milioane de unități. Samsung a înregistrat o scădere de 10,4% în trimestrul al doilea, dar a rămas încă cel mai mare furnizor, cu o cotă de piață de 20,4% și 71,5 milioane de unități expediate. Huawei a înlocuit Apple ca cel de-al doilea cel mai mare furnizor, transportând 54,2 milioane de unități și capturând o cotă de piață de 15,5%. Apple, Xiaomi și Oppo au ocupat următoarele trei locuri.
Datele de la Strategy Analytics nu sunt mult diferite. Se spune că livrările la nivel mondial de smartphone-uri au scăzut cu 2,8%, de la 360,4 milioane de unități la 350,4 milioane în al doilea trimestru. Samsung a păstrat prima poziție în lista furnizorilor, dar expedierile de smartphone-uri au scăzut de la 79,5 milioane de unități în trimestrul al doilea din anul trecut la 71,5 milioane de unități în același trimestru al acestui an. Strategy Analytics a plasat, de asemenea, Huawei în fața Apple, cu numere similare de expediere și cote de piață.
Comunicatul de presă de la Canalys menționează doar primii trei furnizori, iar clasamentele sunt identice cu informațiile de mai sus. Datele arată că expedierile de smartphone-uri spre piață de Samsung au scăzut cu 8% pe an, la 73 milioane de unități în Q2 2018, dar în ciuda acestui lucru Samsung este în continuare pe primul loc. Huawei a crescut cu 41% prin expedierea a 54 de milioane de unități, iar Apple a crescut cu un nivel neglijabil de 1% pe an.
În ciuda diferențelor minore de date, toate cele trei companii citate mai sus comunică același lucru – că situația vânzărilor de smartphone-uri la nivel mondial a scăzut cu 2-3%. Huawei a crescut rapid și a depășit Apple, iar compania Samsung este așezată bine mersi pe tron, chiar dacă cifrele sale au scăzut puțin. Toate firmele de cercetare de piață sunt de acord că saturația pieței și ciclurile de înlocuire mai lungi ale telefoanelor inteligente de către utilizatori, cauzează declinul pieței mondiale de smartphone-uri.