Samsung Electronics Co. și-a păstrat primul loc pe piața globală a smartphone-urilor în al doilea trimestru al anului 2021. Deși cota sa de piață a scăzut față de trimestrul anterior din cauza livrărilor mai puține, compania Samsung este în continuare cel mai mare producător și vânzător mondial de smartphone-uri, conform datelor publicate ce compania de studiu de piață Counterpoint Research.
Gigantul sud-coreean a avut o cotă de piață de 18% în perioada aprilie-iunie, corespunzătoare trimestrului doi din 2021. Samsung a livrat pe piață 58 de milioane de smartphone-uri Galaxy în Q2 2021. Este o cifră în creștere cu 7% față de aceeași perioadă a anului trecut, potrivit companiei Counterpoint Research. Dar, comparativ cu Q1 2021, cota de piață Samsung a scăzut cu 4%, iar livrările au scăzut cu 24%. Nu au fost specificate cotele seriei Galaxy S21, sau ale modelelor mid-range Samsung Galaxy.
„Livrările au scăzut din cauza cererii sezoniere slabe în unele dintre regiunile sale cheie. Este vorba despre India, America Centrală și Latină și Asia de Sud-Est. Acest lucru a fost urmat de o întrerupere a producției în Vietnam din cauza COVID-19„. A spus Tarun Pathak, director de cercetare la Counterpoint, conform The Korea Herald. „De asemenea, Samsung și-a îndreptat atenția către dispozitive premium și din seria mid-range în regiuni, cum ar fi SUA, unde constrângerile de aprovizionare și stocurile reduse i-au limitat creșterea.”
Samsung a fost urmat de Xiaomi și Apple în cota de piață
Xiaomi a fost al doilea cel mai mare furnizor de smartphone-uri din lume. Compania chineză a avut o cotă de piață de 16% în al doilea trimestru. Xiaomi a livrat 53 de milioane de smartphone-uri, în creștere cu 98% față de un an mai devreme și, cu 8% față de Q1 2021. „Xiaomi a avut cel mai bun trimestru din istorie. A reușit să își crească cota de piață în China, Asia de Sud-Est și Europa„. A spus Tarun Pathak.
Apple a ocupat locul trei cu o cotă de 14,9%. Livrările Apple au scăzut cu 18% trimestrial, dar au crescut cu 30% anual până la 48,9 milioane de unități în trimestrul II 2021. Oppo și Vivo s-au clasat pe locul patru și cinci, cotele lor de piață rămânând în jur de 10%.
Piața globală a smartphone-urilor a scăzut cu 19% față de trimestrul anterior din cauza lipsei de componente și a reapariției COVID-19 în Asia și Europa, potrivit Counterpoint Research. Veniturile din livrările de smartphone-uri la nivel mondial au crescut cu 25% față de anul trecut. Au ajuns până la 96 miliarde USD în trimestrul doi din acest an. Dar, față de trimestrul precedent, suma a scăzut cu 16% din cauza constrângerilor de aprovizionare.
În ceea ce privește veniturile din vânzări, Apple are o cotă de piață de 41%, în creștere față de 34% cu un an mai devreme, pe fondul cererii puternice pentru seria iPhone 12. Samsung s-a clasat pe locul doi cu o cotă de 15%, în scădere față de o cotă de 17% de acum un an, a spus Counterpoint Research.