Samsung ocupă primul loc în piața TV globală pentru al 14-lea an

886
Sursa Foto: koreaherald.com

Samsung Electronics este de 14 ani, inclusiv 2019, pe primul loc din lume în cota de piață la televizoare. Datele au fost publicate zilele trecute compania de cercetare de piață IHS Markit. Această cotă se datorează în special vânzărilor foarte mari de televizoare QLED.

Cota companiei Samsung pe piața TV globală a atins pentru prima dată anul trecut 30%, conform The Korea Herald. Gigantul tehnologic sud-coreean a atins anul trecut un procent de 30,9% din piața TV globală din punct de vedere al veniturilor din vânzări. Este o creștere cu 1,9% față de anul precedent, conform IHS Markit. În 2018 Samsung a avut o cotă de piață de 29% iar în anul 2017 o cotă de 26,5%.

Cu Samsung în prim plan țările asiatice domină copios piața globală TV

De remarcat că doi producători sud-coreeni dețin aproape jumătate din piața TV globală, LG Electronics are o cotă globală de 16,3%. Compania LG Electronics a ocupat locul doi, fiind urmată de Sony din Japonia. Sony a ajuns pe locul trei cu o cotă de 9,4 la sută, în scădere cu 0,7% față de anul precedent. Companiile Hisense și TCL s-au clasat pe locul al patrulea și al cincilea ambele cu un procent de 6,4 la sută.

În funcție de volumul de vânzări Samsung a avut o cotă de piață de 19,8% din totalul global. Samsung se luptă și aici cu LG Electronics, ce are un procent de 12,2%. Cele două au fost urmate de chinezii de la TCL Corporation cu 9,2 la sută, Hisense 7,8% și Xiaomi 5,8%. Samsung face față cu brio concurenței companiilor chineze care aduc pe piață televizoare cu prețuri inexplicabil de mici.

IHS Markit Ltd. – Information Handling Services Markit a fost fondată în 1959 în Londra, Marea Britanie. IHS Markit este lider mondial în furnizarea de informații, analize și expertize pentru principalele industrii și piețe din întreaga lume.

Televizoarele premium Samsung QLED au fost cele mai cerute și bine vândute de pe piață. Creșterea accentuată a acestora a consolidat avantajul companiei Samsung Electronics. Anul trecut, gigantul coreean a vândut aproximativ 5,32 milioane de televizoare QLED. Este o cifră foarte mare și mai mult decât dublul celor 2,6 milioane de unități vândute în anul 2018. Ca pondere în totalul televizoarelor Samsung vândute, modelele QLED aproape că s-au dublat de la 6,3% în 2018 la un procent de 12,1% anul trecut.