Samsung tot primul și în Q2 2023, greu de învins chiar și de către Apple

450
Samsung
Sursa Foto: Bloomberg

Piața telefoanelor mobile este dominată de mai mulți ani de Samsung și Apple. Chiar dacă vor, concurenții din China nu pot mai mult, iar acum pierd teren inclusiv pe piața lor de origine. Potrivit Counterpoint Research, Samsung este lider în cota de piață în al doilea trimestru din 2023, urmat de Apple, Xiaomi, Oppo și Vivo.

Deși vânzările pieței globale de smartphone-uri au scăzut cu 5% față de trimestrul precedent și cu 8% față de anul trecut în perioada aprilie-iunie, cotele de piață ale celor mai mari cinci producători au fost aproximativ aceleași ca acum un an. Potrivit SamMobile, Counterpoint Research a remarcat că segmentul de smartphone-uri premium este în creștere.

Vorbind despre teritorii, cele mai mari scăderi ale vânzărilor s-au înregistrat pe piețele „relativ mai dezvoltate” precum SUA, Europa de Vest și Japonia. În piețe precum China, India și regiunea Orientului Mijlociu și Africa scăderile nu au fost foarte mari.

Samsung are cea mai mare cotă de piață smartphone în Q2 2023

Cota de piață a Samsung rămâne neschimbată la 22% și în trimestrul doi din acest an. Gigantul high-tech sud-coreean a ocupat primul loc în Q2 2023. Locul doi a fost ocupat de Apple cu o cotă de piață de 17%. Compania americană a avut în Q2 2022 o cotă de 16%. Xiaomi a fost pe locul trei cu o cotă de 13%. În Top 5 au mai punctat Oppo cu 10% și Vivo cu 8%. Counterpoint Research spune că cea mai puternică performanță a Samsung la nivel global a fost realizată de seria Galaxy A.

Deși vânzările de smartphone-uri la nivel mondial au continuat să scadă în Q2 2023, a avut loc un fenomen interesant. Segmentul premium (cu prețuri de peste 600 euro) a fost singurul care a crescut în perioada trecută de trei luni. De fapt, analiștii spun că telefoanele premium au adus cea mai mare contribuție din trimestrul al doilea la piața globală. Este vorba despre toate modelele premium, indiferent că vin de la Samsung, Apple, Xiaomi, Oppo sau Vivo.

Oppo este o subsidiară a grupului chinezesc BBK Electronics, care, cu mărcile sale Vivo și Oppo, este unul dintre cei mai mari cinci producători de smartphone-uri din lume. Oppo, la rândul său, este compania-mamă a OnePlus.

Ciclurile de înlocuire ale consumatorilor sunt mai lungi și, deși piața pare să fie „cu mult peste faza de creștere rapidă”, utilizatorii de smartphone-uri își păstrează dispozitivele pentru mai mult timp. Este posibil ca aceste schimbări să fi creat o ușoară schimbare a pieței în care consumatorii preferă telefoane mai scumpe, dar de calitate superioară.

Posibilă creștere a vânzărilor în trimestrele următoare

În timp ce Samsung a condus piața globală, Apple a înregistrat cea mai mare creștere în Q2 2023. Destul de interesant, Xiaomi a avut probleme pe cele mai mari piețe ale sale – China și India. În același timp, Oppo a avut performanțe mai bune pe aceste piețe datorită OnePlus. Vivo a scăzut masiv în China față de acum un an, în timp ce în India și Asia de Sud-Est, s-a confruntat cu o concurență puternică din partea Samsung și Oppo.

Privind spre viitor, analiștii rămân optimiști că vânzătorilor de smartphone-uri de toate rangurile și statusurile vor crește și că industria în ansamblu este pregătită să se recupereze „încet în trimestrele următoare”. Acestea fiind spuse, o revenire la vânzările pre-pandemice pare mai mai puțin utopică.