Samsung a dezvăluit ce probleme de securitate au fost în luna iulie

179
Samsung a dezvăluit ce probleme de securitate
Sursa Foto: via gizmochina.com

De mai multe ori am încercat să aflăm ce probleme specifice de securitate rezolvă Samsung cu actualizările lunare, dar răspunsul nu a fost punctual. Am primit mereu doar formula clasică „securitatea și stabilitatea dispozitivului dvs. a fost îmbunătățită” sau au fost specificate numărul de probleme rezolvate. Acum se schimbă situația și sperăm că așa va fi în continuare.

Sigur că problemele de securitate descoperite de Samsung sau Google nu sunt făcute publice înainte de rezolvare sau de cele mai multe ori nici după, pentru a nu da apă la moară hackerilor. Acum, după două luni de la problemele rezolvate în luna iulie, Samsung ne spune punctual ce a rezolvat. Mai precis ce situații au expus informațiile personale ale clienților.

Problemele de securitate din iulie făcute publice de Samsung

Într-un e-mail recent trimis clienților, Samsung detaliază informații despre o încălcare a securității care a avut loc recent. Acest nou hack în baza de date Samsung a expus unele informații valoroase despre clienți. Samsung a declarat că lucrează pentru a preîntâmpina pe viitor astfel de probleme, potrivit 9to5Google.

În acest mail Samsung a declarat că o încălcare a securității în sistemul său a dus la o posibilă expunere a informațiilor private ale clienților. Deși nu sunt disponibile multe detalii despre atacul în sine, compania a remarcat că atacul a avut loc la sfârșitul lunii iulie a acestui an, aparent chiar înainte de valul de precomenzi pentru Samsung Galaxy Z Fold 4 și Galaxy Z Flip 4.

Un hacker este un expert în informatică. Acesta studiază programele informatice folosind tehnici de inginerie inversă, cu scopul de a obține date care nu sunt accesibile publicului. Termenul de hacker își are originea la Massachusetts Institute of Technology.

La sfârșitul lunii iulie 2022, o terță parte neautorizată (hacker) a obținut informații de la unele dintre sistemele Samsung din SUA. La sau în jurul datei de 4 august 2022, Samsung a stabilit că informațiile personale ale anumitor clienți au fost afectate.

Problemele de securitate par să fi afectat doar clienții din SUA

Informațiile scurse pot varia în funcție de client Samsung. Din informațiile făcute publice de companie nu toată lumea a fost afectată în același mod în această încălcare a securității datelor. Pentru unii, aceste informații pot include detalii de contact – eventual numele, adresa și e-mailurile – data nașterii și chiar informații despre înregistrarea produsului. În mailul trimis de Samsung se afirmă cu tărie că informațiile privind securitatea socială și cardurile de credit/debit nu au fost expuse riscului în acest atac.

Declarația este puțin vagă, deși este de înțeles, deoarece compania încă încearcă să descopere situația. „Informații de înregistrare a produsului” ar putea însemna mai multe lucruri, inclusiv numele utilizatorului. Dar, în același timp, ar putea însemna și IMEI-ul dispozitivului.

Samsung a declarat că un investigator terță parte, dar și autoritățile americane investighează acest atac. Alte măsuri luate de Samsung includ o pagină de întrebări frecvente pentru clienții pentru a răspunde preocupărilor.

Acest atac pare să fi afectat doar clienții din SUA, deși probabil că există și alte necunoscute în această situație. O companie atât de mare, cu o acoperire cât Samsung, care suferă o breșă de securitate, este într-o situație delicată. Sperăm ca Samsung să comunice toate datele când dispune de ele. Totuși, Samsung a intervenit destul de rapid și situația nu pare atât de gravă pe cât ar fi putut fi. Nu trebuie să uităm că Samsung lucrează mereu securitatea dispozitivelor sale.