Au fost mai multe zvonuri în ultimii ani, dar mai ales în ultimul timp, despre faptul că Samsung ar putea intra în domeniul auto ca jucător. În prezent, Samsung face mai multe componente tehnologice pentru autoturisme care sunt utilizate de mulți producători. Zvonurile au sugerat că Samsung ar intra de fapt în producția de autoturisme prin achiziționarea unui producător important de pe piața mondială. Acum Samsung a negat acest lucru, spunând că nu intenționează să facă așa ceva.
Zvonurile au provenit dintr-un anunț recent al companiei high-tech, prin care se spunea că va investi în viitor peste 160 de miliarde de dolari în patru domenii. Componenta pentru automobile fiind unul dintre aceste domenii. Mulți au interpretat acest fapt ca o sugestie că Samsung se gândește să achiziționeze un producător de mașini pentru a-și vinde propriile mașini electrice.
Unii dintre voi știți că Samsung a intrat în afacerea auto cu aproape două decenii în urmă. Președintele companiei, Lee Kun-hee, a lansat o unitate de producție a automobilelor, numită Samsung Motors, în anul 1994, însă afacerea a dat faliment după criza financiară asiatică din 1997-98. Unitatea a fost ulterior achiziționată de francezii de la Renault în anul 2000.
Planurile de investiții viitoare ale companiei high-tech au dus la speculații că poate compania sud-coreeană vrea să se întoarcă în această afacere și ar putea să achiziționeze un producător în acest scop. Samsung a confirmat într-un mesaj adresat angajaților săi că nu are intenția de a face acest lucru și nu va produce propriile sale mașini electrice și nici autoturisme. Compania se va concentra, în schimb, pe dezvoltarea de display-uri și cip-uri pentru un sistem de control al autovehiculelor, ca parte a activității sale în domeniul auto, a adăugat Samsung.
Declarația companiei sud-coreene pare să vizeze evitarea transmiterii unor semnale greșite clienților săi, inclusiv producătorilor de mașini la nivel mondial. Aceștea achiziționează o mare varietate de componente de la compania tehnologică care deține Harman International.
Acești producători cumpără componente diferite de la Samsung și filiala sa Harman (sisteme audio) și ar fi fost preocupați dacă unul dintre furnizorii lor ar fi decis să concureze direct cu ei pe piață.