Samsung și Apple la egalitate în satisfacția clienților din SUA

89
Samsung și Apple
Sursă foto: SamLover

În fiecare an American Customer Satisfaction Index (ACSI) realizează în SUA un sondaj privind gradul de satisfacție a clienților. Apple este cel mai mare concurent Samsung pe piața mobilă, iar produsele celor două companii sunt adesea comparate în majoritatea domeniilor. Acum, potrivit ACSI, Samsung și Apple se află la egalitate în SUA privind gradul de satisfacție al clienților în privința smartphone-urilor.

Rezultatele publicate de ACSI arată că Samsung nu numai că a câștigat din nou terenul în ceea ce privește satisfacția clienților privind smartphone-urile, ci și-a depășit în domeniul 5G cel mai mare rival Apple în cel mai recent indice american de satisfacție a clienților. Anul trecut Samsung a egalat Apple și în satisfacția clienților de PC-uri din SUA.

Indicele american de satisfacție a clienților (ACSI), evaluează satisfacția consumatorilor și opiniile cu privire la diferite produse de pe piață. Indicele atribuie scoruri mărcilor pe o scară de la 1 la 100 pe baza evaluărilor clienților. Cu cât scorul ACSI este mai mare, cu atât este mai mare satisfacția consumatorilor.

Din 2022, Apple se află pe prima poziție, potrivit SamLover. Acum, conform măsurătorilor recente efectuate de ACSI privind satisfacția clienților, Apple și Samsung sunt la egalitate pe primul loc, cu un scor de 82 din 100. În cele din urmă, în acest an, Samsung și Apple ocupă împreună poziția de lider. În general, sondajul a obținut un scor de 81 pentru satisfacția telefoanelor pentru toate mărcile, în creștere cu două puncte față de 2023.

ACSI măsoară satisfacția consumatorilor din întreaga economie americană și intervievează anual ~500.000 de clienți. Aceștia sunt întrebați despre satisfacția lor în legătură cu bunurile și serviciile pe care le-au achiziționat și folosit.

Aceasta înseamnă că utilizatorii Samsung sunt destul de mulțumiți de produsele lor, la fel ca și  clienții Apple. Celelalte companii producătoare de smartphone-uri sunt pe locurile următoare. De exemplu, Motorola, au înregistrat o creștere impresionantă de 3% de la 75 în 2023 la 77 în 2024. Cu toate acestea, scorul Google este puțin dezamăgitor, deoarece a înregistrat o scădere de 1% în satisfacerea clienților. Google a scăzut de la 78 la 77. Producătorii mai mici de telefoane mobile termină pe ultimul loc, în ciuda îmbunătățirii cu 1% la un scor ACSI de 72.

Sursă foto: ACSI

Aceste valori sunt realizate pe baza a ceea ce utilizatorii consideră îmbunătățiri în domenii precum calitatea video, durata de viață a bateriei și ușurința apelurilor telefonice. Printre clienții care au telefoane 5G, Samsung este situat înaintea Apple cu un scor de 83 la 82. Google și Motorola sunt fiecare la 78.

Pentru acest sondaj ACSI din 2024, compania de studiu de piață a intervievat 12.414 clienți din SUA între aprilie 2023 și martie 2024. Samsung a ajuns din urmă Apple pentru ușurința în utilizare a sistemului său de operare și calitatea afișajului.