Samsung a ocupat locul trei mondial în 2019 la dispozitive purtabile

603
Sursa Foto: koreaherald.com

Samsung Electronics Co. a fost al treilea cel mai mare furnizor de dispozitive purtabile anul trecut. Informația vine de la ziarul sud-coreean The Korea Herald care citează ultimul studiu de piață realizate de IDC. În ultimul an s-a înregistrat o creștere cererii globale de diapozitive purtabile. Samsung a livrat 30,9 milioane de bucăți anul trecut, potrivit companiei de studiu de piață International Data Corp (IDC).

Gigantul tehnologic sud-coreean a avut o cotă de 9,2% pe piața globală în domeniul wearables în 2019. A fost o creștere cu 2,3% față de anul precedent, a spus IDC. Apple Inc. și-a consolidat poziția de top cu o cotă de 31,7%, după ce a expediat anul trecut 106,5 milioane de dispozitive purtabile. Apple a avut o cota de piață de 27% și a vândut 48 de milioane de bucăți de dispozitive wearables în 2018. Xiaomi a fost al doilea cu 41,7 milioane de bucăți expediate, deși cota sa de piață a scăzut la 12,4% față de 13,1% cu un an mai devreme, arată datele IDC.

Apple conduce piața, Samsung ține aproape

Piața de wearables este în creștere și companii precum Apple și Samsung captează o pondere tot mai mare a pieței”. A declarat Jitesh Ubrani, manager de cercetare pentru IDC Mobile Device Trackers. „Acești doi giganți tehnologici pun mereu presiune asupra restului pieței. Continuă să existe o mulțime de inovații și diferențieri între mărcile mai mici, iar această dominare a pieței de către Apple va continua și în viitor.”

Pentru întregul an 2019, IDC a declarat că vânzătorii au livrat un număr de 336,5 milioane de dispozitive purtabile în întreaga lume. Numărul este în creștere cu 89% față de 178 milioane de unități livrate în anul 2018. IDC a spus că dispozitivele se referă și la dispozitivele purtabile „care se atârnă sau sunt plasate în urechi„. Acestea în special, au condus la creșterea bruscă a acestui domeniu.

Wearables sunt dispozitive electronice inteligente (dispozitiv electronic cu micro-controlere), care pot fi încorporate în haine sau purtate pe corp ca implanturi sau accesorii. Smartwatch-urile, brățările de fitness și căștile audio sunt cele mai cunoscute.

Livrările de produse, inclusiv căștile normale și căștile wireless, au ajuns anul trecut la 170,5 milioane de bucăți. Au crescut cu 250,5% față de cele 48,6 milioane de unități expediate în 2018. Ele au reprezentat mai mult de jumătate din totalul livrărilor de produse purtabile în 2019. Samsung a lansat anul trecut căștile wireless Samsung Galaxy Buds.

Ceasurile inteligente au ocupat locul doi după ce 92,4 milioane de bucăți au fost livrate anul trecut. Este o creștere cu 22,7%  față de anul precedent 2018. În materie de smartwatch-uri Samsung a lansat anul trecut Galaxy Watch Active 2. Brățările de fitness au fost locul trei cu 69,4 milioane de unități livrate pieței.