Samsung Electronics intenționează să vândă până la 8 milioane de televizoare QLED în acest an. Este o creștere cu aproape 50% față de cele 5,3 milioane de televizoare QLED vândute anul trecut. Intenția gigantului high-tech sud-coreean este de a-și mări diferența față de LG Electronics și Sony pe piața televizoarelor premium de înaltă performanță. Informația vine de la cel mai mare site tech din Coreea de Sud, TheElec.
Cota de piață a companiei Samsung pe piața QLED globală a fost în jur de 90% anul trecut. Conaționala LG Electronics a avut o cotă de 65% la televizoarele OLED, unde are un avantaj față de Samsung. Samsung este lider pe segmentul TV de mai bine de 14 ani, iar televizoarele sale QLED sunt extrem de apreciate peste tot în lume.
Companiile chineze Vivo, Hisense și Huawei sunt și ele pe piața TV QLED
În afară de Samsung, companii precum Vizio, TCL, Huawei și Hisense produc și ele televizoare QLED, cunoscute și sub denumirea de televizoare QD-LED. Cota de piață a acestor companii este minusculă în comparație cu Samsung.
În 2019, Vizio a vândut 380.000 din televizoarele sale cuantice din seria P. În același timp compania chineză TCL a vândut aproximativ 50.000, iar Huawei, de asemenea, 50.000. O altă companie din China, Hisense a vândut și ea aproximativ 30.000 de unități. Se preconizează că în acest an toți acești producători își vor mări numărul de televizoare QLED vândute.
Pe toate piețele TV globale Samsung a fost nr.1 atât în vânzări, cât și în prețuri în 2019. În vânzări, Samsung Electronics a fost nr.1 mondial pentru al 14-lea an consecutiv. Volumul televizoarelor QLED a reprezentat aproximativ 12,1% din vânzările totale de televizoare Samsung. A fost un volum de vânzări dublu față de anul 2018.
LG Electronics a fost pe locul doi în ce privește prețurile, urmată de Sony, Hisense și TCL. În ceea ce privește vânzările, pe locul doi s-a situat LG Electronics, urmată de TCL, Hisense și Xiaomi.
De asemenea, Samsung a fost pe primul loc pe piața de televiziune premium, cu o cotă de 52,4%, care a fost mai mult decât dublul cotei Sony. În segmentul de 75 inch și mai mare, Samsung s-a situat pe locul 1 cu un procent 49,6%, urmat de Sony și LG Electronics.