Samsung conduce piața globală a vânzărilor de televizoare de foarte muli ani și la fel s-a întâmplat și în prima parte a acestui an. Totuși rivalii din China, TCL și Hisense, au reușit să mai reducă din diferență. Potrivit companiei de cercetare de piață Counterpoint Research, Samsung are o cotă de piață a vânzărilor TV de 15% în H1 2024.
Counterpoint Research a publicat luni rezultatele privind prima perioada ianuarie – iunie 2024 privind livrările globale de televizoare. Vânzările globale au crescut în perioada aprilie-iunie pentru prima dată în patru trimestre, urmare a vânzărilor de televizoare dinaintea Jocurilor Olimpice. S-au vândut 56 de milioane de televizoare doar în Q2 2024, potrivit TheKoreaHerald.
Samsung pe primul loc ca vânzări TV în perioada ianuarie – iunie 2024
Samsung are cea mai mare pondere din totalul livrărilor în H1 2024 cu un procent de 15%. Totuși acest procent este cel mai scăzut înregistrat de Samsung din ultimul timp. Compania chineză TCL a ajuns pe locul doi cu 11% din cota de livrări. Locul trei a fost ocupat de o altă companie din China, Hisense cu 10%. LG Electronics s-a clasat pe locul patru cu un procent de 9% din totalul vânzărilor în H1 2024.
În aceeași perioadă, livrările de televizoare premium au crescut cu 45% pe an, alimentate și de febra Jocurilor Olimpice. Samsung și LG au depășit livrările, capturând cu 33% și, respectiv, 18% din totalul vânzărilor. Pentru Samsung este prima dată când cota sa în segmentul premium a scăzut sub 40%. Hisense și TCL au avut 18% și, respectiv, 15%. Livrările de televizoare OLED, în special, au crescut cu 21% pe an în al doilea trimestru. LG a fost fără rival pe piață, cu 1,34 milioane de livrări, sau 53% din cota totală.
Pentru a crește diferența față de locul doi ocupat de companiile din China, se așteaptă ca Samsung să continue să consolideze gama de televizoare OLED, introducând noi funcții care implică inteligența artificială și noi factori de formă. Vă reaminti că Samsung este liderul pieței globale ca vânzări de televizoare în ultimii 18 ani consecutivi.
Subliniind modul în care a depășit piața globală de televizoare, luând 28,8% din cota de piață în funcție de venituri, Samsung a declarat că se va menține la strategia sa de vânzări pentru a se concentra pe televizoarele AI, televizoarele cu valoare adăugată mare la prețuri de peste 2.500 de dolari și televizoarele cu ecran mare.