După o perioadă de criză generată de diverse motive, piața globală de tablete este în revenire. Piața tabletelor a confirmat creșterea din prima parte a anului în trimestrul al doilea, cu o creștere a livrărilor de 22,1% (34,4 milioane de tablete). Doi factori afectează fundamental rezultatul: tendința negativă a sectorului în Q2 2023 și reînnoirea ofertei de către principalii producători mondiali, Apple și Samsung.
Cifrele actuale sunt aproape similare cele din perioada pre-pandemică, deși rămânând departe de cele record înregistrate în timpul blocajelor din perioada COVID-19. Datele publicate ieri de International Data Corporation (IDC) arată pe Apple și Samsung conducând piața. Mai punctează în primele cinci companiile Lenovo, Huawei și Xiaomi, potrivit HDBlog, care citează IDC.
Cotă de piață de 20,01% pentru Samsung în Q2 2024
Apple este lider de piață cu o cotă de 35,8% în trimestrul doi din 2024. În această perioadă de trei luni compania americană a livrat 12,3 milioane de iPad-uri. IDC a remarcat vânzările mari ale noului iPad Pro lansat în mai și echipat cu display OLED și procesor M4. Creșterea de la an la an este de 18,2%, singurul punct negativ fiind scăderea vânzărilor din China, unde Apple se confruntă cu o concurență foarte mare.
Pe locul doi se află Samsung cu 6,9 milioane de Galaxy Tab-uri livrate și o cotă de 20,1%. Este curios de observat cum creșterea anuală a fost de +18,6%, în ciuda absenței unor noi produse emblematice. Dar, Galaxy Tab S9, Galaxy Tab S9+, Galaxy Tab S9 Ultra, seria Galaxy Tab S9 FE, dar și cele mai recente tablete din seria Galaxy Tab A, se vând încă foarte bine.
Compania Lenovo este mai în urmă, pe locul al treilea în clasamentul global. Lenovo a realizat o cotă de piață de 7,3% și 2,5 milioane de tablete livrate în Q2 2024. Creșterea de +16,7% de la an la an confirmă performanța excelentă a mărcii la scară globală, coroborată de +39,7% în livrările de dispozitive 2-în-1.
În primele cinci au mai intrat Huawei și Xiaomi, pe locul patru, respectiv cinci, cu o cotă de 6,8% și 5,8%. Ambele companii din China au avut o creștere semnificativă, care în cazul Xiaomi ajunge chiar la +94,7%. Acest procent este datorat succesului noilor tablete Xiaomi nu numai în China, ci și în Europa.