După lansare la sfârșitul anului trecut a ChatGPT, febra chat-bot-urilor de inteligență artificială contină. Acum un cunoscut site de știri tech disponibil la scară globală în mai multe limbi a ales să-și concedieze toți editorii și să-i înlocuiască cu inteligența artificială. AI – Artificial Intelligence traduce articolele în limba engleză.
Inteligența artificială va fura locuri de muncă. Auzim acest refren de ceva vreme. Problema este că refrenul devine din ce în ce mai adevărat pe măsură ce timpul trece. Studiile estimează că 300 de milioane de angajați vor fi în cele din urmă înlocuiți de AI. Chiar și șeful ChatGPT spune că da, inteligența artificială este o amenințare reală pentru jobul tău. Și chiar dacă momentan este disponibilă o listă de 34 de profesii de neînlocuit de AI, acest lucru nu este de natură să ne liniștească.
Un cunoscut site și-a înlocuit editorii cu AI – inteligența artificială
Nici sectorul jurnalismului nu este cruțat de fenomen, potrivit PhonAndroid. Putem deja să vedem că articolele scrise de AI se înmulțesc pe Web, dar ceea ce s-a întâmplat pentru un cunoscut site de știri high-tech merge chiar mai departe. Pe 29 august, G/O Media, care deține Gizmodo, printre altele, s-a despărțit de întreaga echipă editorială a versiunii spaniole a site-ului pentru a utiliza în schimb AI. Editorii au scris articole originale pe lângă traducerea unora dintre ele din engleză. Acum sunt publicate doar traducerile automate.
Un fost angajat Gizmodo, Matías S. Zavia explică situația pe X (Twitter) și face apel la contactele sale pentru a-și găsi un nou loc de muncă. Dacă accesați site-ul spaniol Gizmodo, veți vedea la sfârșitul fiecărui articol următoarea declarație: „Acest conținut a fost tradus automat din materialul original. Datorită nuanțelor traducerii automate, pot exista mici diferențe. Pentru versiunea originală, faceți clic aici”.
Compania G/O Media a experimentat articole scrise de AI din iulie anul trecut, cu diferite grade de succes. Unii jurnalişti, prin sindicatul lor, făcuseră un apel la cititori să nu dea click pe articole de acest gen. Sigură că acest lucru nu a diminuat ambiţiile companiei-mamă de a trece la inteligența artificială. Dacă reușește, ar putea, din păcate, să ofere idei altor proprietari de media, dar și altor companii la nivel global.