Majoritatea telefoanelor vândute în Germania în Q2 2020 au fost mid-range

658
Sursa Foto: counterpointresearch.com

Începutul celui de-al doilea trimestru al anului 2020 părea foarte sumbru pentru piața germană de smartphone-uri. Vânzările au înregistrat un declin constant în Q1 și au atins punctul cel mai scăzut la începutul lunii aprilie. Cauza cererii reduse a fost pandemia COVID-19. Vânzările totale de smartphone-uri din Germania au fost cu 27% mai mici comparativ cu un an înainte și cu 50% mai mici față de Q4 2019. Apoi, piața și-a revenit și Samsung a reușit să își mențină poziția de lider.

De fapt, Samsung a reușit să își crească cota de piață în Q2 2020 cu 1% față de Q2 2019, potrivit Counterpoint Research. Compania avea o cotă de piață în Germania de 37% și a fost urmată de Apple cu 23%. Apple și-a mărit, de asemenea, cota de piață în Germania cu un semnificativ 7%, dar a făcut-o în detrimentul Huawei și al altor mărci.

Piața din Germania cu accent mai mare pe telefoanele mid-range

În mod surprinzător, având în vedere climatul economic din Q2 2020, cererea de smartphone-uri premium din Germania a scăzut. Segmentul de peste 750€ a reprezentat 7% din totalul vânzărilor. Magazinele fizice au fost închise, iar cheltuielile consumatorilor, în general, au scăzut cu 10,9% în întreaga țară.

Pandemia a avut un efect similar și pe piața smartphone-urilor entry-level, conform Universmartphone. Segmentul low-end (sub 175 de euro) a acoperit 26% din vânzările de smartphone-uri în Q2 2020. Este o scădere de la 31% în Q2 2019. La fel și segmentul cuprins între 175 și 260€ a acoperit 15% din vânzări în Germania. Și acesta a fost în scădere față de un procent de 28% în urmă cu un an.

Germania are cea mai mare economie din Europa. Este a patra cea mai mare economie din lume după PIB nominal și a cincea ca mărime din PPP (lista țărilor după PIB). Germania este al treilea cel mai mare exportator și importator de bunuri din lume.

Interesant este că segmentul mid-range a fost cel care a crescut în Q2 2020. Telefoanele cu prețuri cuprinse între 260 și 520€ au devenit principalul obiectiv pentru consumatorii germani. Majoritatea smartphone-urilor vândute în Germania pe tot parcursul celui de-al doilea trimestru au fost în această marjă de preț. Piața mid-range a avut 30% din vânzări, în creștere față de un procent de 15% în aceeași perioadă din 2019.

Samsung Galaxy A71 a fost unul dintre smartphone-urile cele mai de succes. A ajutat Samsung să crească în segmentul mid-range, în conformitate cu Counterpoint Research. Între timp, seria Galaxy S20 a fost puternic lovită de pandemie imediat după lansare. Vânzările au început să-și revină la începutul lunii aprilie, iar Counterpoint se așteaptă ca acestea să revină la normal în Q3 2020.