Televizoarele Samsung s-au descurcat foarte bine în semestrul I din 2020

570
Sursa Foto: via SamMobile.com

Pandemia COVID-19 în curs de desfășurare a afectat grav multe companii din întreaga lume, inclusiv produsele electronice de bază. Cu toate acestea Samsung a rămas cel mai mare furnizor de televizoare în prima jumătate a anului 2020, în ciuda contracției pieței mondiale. Conform companiei Omdia, Samsung a vândut mai multe televizoare în H1 2020 în ciuda cererii reduse pe piața globală.

Conform celui mai recent studiu de piață realizat de Omdia, Samsung a reprezentat 31,3% din piața TV globală în ceea ce privește valoarea în prima jumătate a anului 2020 (H1). Este o creștere cu 1,3% față de semestrul I 2019. În ceea ce privește volumul de livrare, televizoarele Samsung au reprezentat 20,7% din cota globală. Acest procent reprezintă un număr de 19,07 milioane de televizoare în H1 2020. Pentru comparație, compania a reușit să vândă 19,02 milioane de televizoare în prima jumătate a anului trecut.

Televizoarele Samsung s-au vândut foarte bine în SUA și Europa

Vânzările excelente din America de Nord și Europa în Q2 2020 au ajutat Samsung să rămână pe primul loc. Vânzările de televizoare Samsung QLED au crescut cu 28% la 1,4 milioane de unități în perioada aprilie-iunie, față de Q1 2020. Cota de piață a televizoarelor Samsung QLED de 75 inch a ajuns la 65,5% în America de Nord și 54% în Europa.

În prima jumătate a anului, livrările TV la nivel mondial au ajuns la 91,87 milioane de televizoare. Este cu un procent cu 7,7% mai puțin față de H1 2019, reducerea datorându-se pandemiei globale. În general consumatorii au cheltuit prudent pe televizoare și electrocasnice din cauza incertitudinilor economice. În ceea ce privește valoarea, piața a scăzut cu 17,8% față de H1 2019, până la 39,7 miliarde USD, potrivit companiei Omdia.

Omdia este o companie de cercetare de piață, înființată în 2019. OMDIA a reunit sub acest nume companiile Ovum, Heavy Reading, Tractica și recent pe IHS Markit. Efectuează cercetare de piață, consultanță, prognoză și sondaje în diferite domenii.

Cota de piață a LG a fost de 11,7% în H1 2020, în creștere cu 1% față de anul trecut. LG Electronics este pe locul doi la nivel mondial în cota TV globală după Samsung. LG a reușit să livreze 10,79 milioane de televizoare, iar cota sa ca valoare a fost de 17% în aceeași perioadă.

Experții din domeniu spun că vânzările TV în a doua jumătate a anului vor fi mai mari decât prima jumătate. Va fi efectul vacanțelor și vânzărilor promoționale de Ziua Recunoștinței din SUA și a sărbătorilor de sfârșit de an. Aceiași experți cred că o creștere a numărului de cazuri de COVID-19 ar putea duce la o scădere a vânzărilor.