Valoarea mărcii Samsung Electronics Co. este estimată la aproape 57,3 miliarde USD. Este cea mai mare dintre companiile sud-coreene, conform unui studiu realizat de compania Interbrand. Valoarea mărcii Samsung a înregistrat o creștere respectabilă pe parcursul acestui an în ciuda situației globale. Valoarea mărcii Samsung a ajuns la 67,7 trilioane won (57,3 miliarde USD) în acest an, în creștere cu 2% față de anul precedent.
La urma urmei, când actuala instabilitate a pieței globale a afectat nenumărate companii, în special piețele de bunuri de lux, compania Samsung se poate considera fericită. Piatra de temelie a operațiunilor Samsung sunt electronicele de consum și în special smartphone-urile. Inutil să spunem că aceste afaceri nu au evoluat chiar cum a dorit Samsung. În special vânzările de smartphone-uri au fost o zonă deosebit de afectată. Samsung a reușit totuși să treacă cu brio peste situația medicală globală.
Perspective de creștere a valorii mărcii Samsung
Samsung a fost urmat în Coreea de Sud de Hyundai Motor, conform agenției de presă sud-coreene Yonhap. Valoarea de marcă a producătorului auto nr. 1 din Coreea de Sud a fost estimată la 15,7 trilioane won, în creștere cu 4,8% față de anul trecut. Compania soră a lui Hyundai, Kia Motors, a ajuns pe locul trei cu 7,1 trilioane won. Compania Naver a fost pe locul patru cu o valoare a mărcii de 6,1 trilioane won.
Valoarea combinată a ocupantelor locurilor doi, trei și patru cele mai valoroase din Coreea de Sud a fost de aproximativ 28,9 trilioane (24,4 miliarde de dolari). Nu este nici jumătate din valoarea mărcii Samsung!
De asemenea, brandul mobil Galaxy al companiei a fost cel mai apreciat și a avut cea mai mare valoare anul trecut, pentru al nouălea an consecutiv. În afara Coreei de Sud, marca globală Samsung Electronics a depășit 60 de miliarde de dolari în 2018 și 2019, ocupând locul șase și, respectiv, al patrulea la nivel global. Anul trecut, compania a afirmat că valoarea mărcii sale a înregistrat o creștere de trei ori în ultimul deceniu.
Cel mai mare operator de telefonie mobilă din țară, SK Telecom, s-a clasat pe locul cinci, urmat de Samsung Life Insurance, KB Kookmin Bank, Shinhan Bank, LG Electronics și SK Hynix. Kakao, care administrează Kakao Talk -principala aplicație de mesagerie mobilă din Coreea de Sud, a înregistrat cea mai puternică creștere a valorii mărcii sale în acest an, potrivit Interbrand. Valoarea mărcii Kakao a fost estimată la 1,6 trilioane won, în creștere cu 46,6% față de anul trecut. Această îmbunătățire a valorii mărcii Samsung în comparație cu anul 2019 indică perspective bune de creștere pentru companie în viitor.Compania Kakao a înregistrat cea mai mare creștere