Valoarea mărcii Samsung estimată la peste 57 miliarde de dolari

552
Sursa Foto: en.yna.co.kr ( Yonhap)

Valoarea mărcii Samsung Electronics Co. este estimată la aproape 57,3 miliarde USD. Este cea mai mare dintre companiile sud-coreene, conform unui studiu realizat de compania Interbrand. Valoarea mărcii Samsung a înregistrat o creștere respectabilă pe parcursul acestui an în ciuda situației globale. Valoarea mărcii Samsung a ajuns la 67,7 trilioane won (57,3 miliarde USD) în acest an, în creștere cu 2% față de anul precedent.

La urma urmei, când actuala instabilitate a pieței globale a afectat nenumărate companii, în special piețele de bunuri de lux, compania Samsung se poate considera fericită. Piatra de temelie a operațiunilor Samsung sunt electronicele de consum și în special smartphone-urile. Inutil să spunem că aceste afaceri nu au evoluat chiar cum a dorit Samsung. În special vânzările de smartphone-uri au fost o zonă deosebit de afectată. Samsung a reușit totuși să treacă cu brio peste situația medicală globală.

Perspective de creștere a valorii mărcii Samsung

Samsung a fost urmat în Coreea de Sud de Hyundai Motor, conform agenției de presă sud-coreene Yonhap. Valoarea de marcă a producătorului auto nr. 1 din Coreea de Sud a fost estimată la 15,7 trilioane won, în creștere cu 4,8% față de anul trecut. Compania soră a lui Hyundai, Kia Motors, a ajuns pe locul trei cu 7,1 trilioane won. Compania Naver a fost pe locul patru cu o valoare a mărcii de 6,1 trilioane won.

Valoarea combinată a ocupantelor locurilor doi, trei și patru cele mai valoroase din Coreea de Sud a fost de aproximativ 28,9 trilioane (24,4 miliarde de dolari). Nu este nici jumătate din valoarea mărcii Samsung!

De asemenea, brandul mobil Galaxy al companiei a fost cel mai apreciat și a avut cea mai mare valoare anul trecut, pentru al nouălea an consecutiv. În afara Coreei de Sud, marca globală Samsung Electronics a depășit 60 de miliarde de dolari în 2018 și 2019, ocupând locul șase și, respectiv, al patrulea la nivel global. Anul trecut, compania a afirmat că valoarea mărcii sale a înregistrat o creștere de trei ori în ultimul deceniu.

SK Hynix este un furnizor sud-coreean de semiconductori de memorie și cip-uri de memorie flash. Memoria Hynix este folosită de Apple în unele dintre computerele sale iMac, MacBook și MacBook Pro. Hynix are unități de producție în Coreea, SUA, China și Taiwan.

Compania Kakao a înregistrat cea mai mare creștere

Cel mai mare operator de telefonie mobilă din țară, SK Telecom, s-a clasat pe locul cinci, urmat de Samsung Life Insurance, KB Kookmin Bank, Shinhan Bank, LG Electronics și SK Hynix. Kakao, care administrează Kakao Talk -principala aplicație de mesagerie mobilă din Coreea de Sud, a înregistrat cea mai puternică creștere a valorii mărcii sale în acest an, potrivit Interbrand. Valoarea mărcii Kakao a fost estimată la 1,6 trilioane won, în creștere cu 46,6% față de anul trecut.

Această îmbunătățire a valorii mărcii Samsung în comparație cu anul 2019 indică perspective bune de creștere pentru companie în viitor.