Samsung Electronics este cel mai bun brand din lume în rândul consumatorilor globali, conform clasamentului YouGov’s Best Global Brands 2025. Pentru a întocmi acest Top 10 YouGov Best Global Brand 2025 compania YuoGov a ales cele mai bune mărci din lume după ce a chestionat consumatori din 28 de piețe.
Acesta marchează al doilea an consecutiv când Samsung a ajuns în fruntea clasamentului. După ce s-a clasat pe locul patru în 2017, compania s-a clasat în mod constant în primele 4 pe listele anuale ale YouGov, înainte de a se clasa pe locul al doilea în 2021 și pe primul loc în 2022. Doar două dintre primele 10 mărci globale din acest an provin din Asia, inclusiv Samsung, potrivit SamsungNewsroom.
În timp ce primele cinci locuri în clasament sunt dominate de companii de tehnologie, cealaltă jumătate a listei include jucători din retail, Fast-moving consumer goods – Bunuri de consum cu mișcare rapidă (FMCG), tehnologie și auto.
Samsung pe primul loc în YouGov Best Global Brand 2025
YouGov nu a publicat Top 10 global al celor mai bune mărci globale în 2023 și 2024. Cu toate acestea acum a publicat clasamentul pe acest an. Primul loc a fost ocupat de Samsung cu 43 de puncte, urmată de YouTube și WhatsApp, ambele cu 41,6 puncte. Pe locurile următoar au fost: Google 40 puncte; Adidas 35,4; Nike 35,3; Colgate 33,2; Netflix 33,2; Toyota 31,5. IKEA ocupă locul 10 cu 31,4 puncte, potrivit YouGov.
Clasamentul YouGov Best Global Brand 2025 se bazează pe peste 1 milion de răspunsuri ale consumatorilor din 28 de piețe pentru a identifica cele mai performante mărci globale. Sondajul a fost efectuat între 1 ianuarie și 31 decembrie 2024 cu respondenți de pe toate continentele. Respondenților li s-a cerut părerea despre mii de mărci, evaluându-le pe șase atribute cheie. Este vorba despre: Impresie, Calitate, Valoare, Satisfacția clienților, Reputație și Recomandare.
„Companiile nu au fost niciodată mai importante. Pe piața dinamică de astăzi, unde sentimentul consumatorilor poate face sau distruge succesul unei companii, înțelegerea percepției mărcii este imperativă”. A spus CEO-ul YouGov, Steve Hatch.
În octombrie 2024, Samsung a fost ales de Interbrand pe locul 1 în „Global Top 5” pentru al cincilea an consecutiv în clasamentul anual „Best Global Brands”. Valoarea mărcii Samsung a depășit pragul de 100 de miliarde USD pentru prima dată pe lista de anul trecut. Interbrand a atribuit acest lucru în extinderii portofoliului de produse Samsung cu tehnologii AI, beneficiilor substanțiale pentru consumatori derivate din conectivitate sporită a dispozitivelor și angajamentului companiei pentru un viitor mai durabil.