Apple a depășit Samsung în trimestrul patru la nivel mondial

1159

Apple Inc. a vândut 77,3 milioane de smartphone-uri în întreaga lume în al patrulea trimestru al lui 2017, conform firmelor de cercetare de piață, depășind Samsung Electronics Co. pe piața mondială. Apple a prins primul loc cu o cotă de piață de 19,3% la nivel mondial, lăsând Samsung pe locul al doilea, a declarat Strategy Analytics într-un raport publicat pe site-ul său. Samsung Electronics a scăzut cu 4% pe an și a livrat 74,4 milioane de smartphone-uri pentru o cotă de piață de 18,6% în toată lumea, în al patrulea trimestru al lui 2017, în creștere ușoară față de cota de piață de 18% avută acum un an.

Strategy Analytics a declarat că există o cerere destul de mare pentru iPhone X, deși volumul global al vânzărilor de Apple iPhone au scăzut anual în cinci din ultimele opt trimestre.

Samsung, care a înregistrat un declin de 4,4% în al patrulea trimestru, a rămas cel mai mare furnizor de smartphone-uri pentru întregul an 2017 cu o cotă de piață de 21,6%, față de 14,7% pentru Apple.

Huawei și-a menținut a treia poziție, cu o cotă de piață de 10,2% la nivel mondial în trimestrul al patrulea, menținându-se la același nivel ca în urmă cu un an. A fost urmat de producătorii chinezi Oppo, cu 7,4 și respectiv Xiaomi cu 6,9%.

Vânzările globale de smartphone-uri au scăzut cu 9% în al patrulea trimestru al anului 2017 față de aceeași perioadă a anului trecut. Acesta este cel mai mare declin înregistrat vreodată pe piață de la lansarea primelor smartphone-uri în 2007. Acest declin se datorează în principal scăderii vânzărilor pe piața chineză. Conform Strategy Analytics, de la 438,7 milioane de unități vândute în trimestrul patru 2016, s-a ajuns la 400,2 milioane în trimestrul patru 2017.

Strategy Analytics este fondată în 1968 și are sediul în Massachusetts, SUA, are birouri în Statele Unite, Europa și Asia. Furnizează date, analize de afaceri și servicii de cercetare strategică în toată lumea. Oferă studii de piață, despre telefoane mobile, tablete, dispozitive conectate și analize competitive ale concurenților pentru telefoane mobile.

A fost cea mai mare scădere anuală din istoria vânzărilor de smartphone-uri. Directorul Strategy Analytics, Linda Sui, consideră că scăderea vânzărilor de smartphone-uri la nivel mondial a fost cauzată de un colaps pe imensa piață din China. Acolo cererea a scăzut cu 16% din cauza ratelor mai mari de înlocuire a smartphone-urilor de către utilizatori, a subvențiilor mai mici și a lipsei modelelor „wow”.

Cu toate acestea, în decursul întregului an, vânzările globale de smartphone-uri au crescut cu 1%, atingând pentru prima dată un impresionant număr de 1,5 miliarde de unități, potrivit Strategy Analytics.

Samsung este sub presiunea concurenților chinezi pe unele piețe majore, cum ar fi China și India, dar rămâne de departe cel mai mare brand smartphone la nivel global, vânzând un număr de 317,5 milioane de unități în întreg anul 2017„, a declarat Neil Mawston, Director Executiv la Strategy Analytics.

VIAKoreaHerald
SURSĂYonhapNews