Apple domină piața smartphones din SUA, Samsung pe locul doi

610
Sursa Foto: Canalys

Știm că situația actuală de urgență la nivel mondial a dus la o contracție importantă a pieței de smartphone-uri. Acest lucru s-a întâmplat mai ales în primul trimestru al anului dar și trimestrul doi a avut de suferit. Un recent studiu de piață efectuat de Canalys a analizat situația de pe piața din Statele Unite în Q2 2020. În SUA, așa cum era de așteptat, piața a fost dominată categoric de Apple.

Smartphone-urile vândute în SUA în intervalul martie – iunie 2020 au fost în total de 31,9 milioane. Acest procent este în scădere cu 5% față de aceeași perioadă a anului trecut, dar mai mare cu 11% față de Q1 2020. Din 10 dispozitive vândute în SUA, 7 sunt de la Apple sau Samsung, iar aproximativ 70% din modele sunt fabricate în China. Este o creștere de la 60% de telefoane fabricate în China în Q1 2020.

Apple avut o cotă de piață de 47% în Q2 2020

Apple a stabilit un nou record intern prin vânzarea a aproximativ 15 milioane de iPhone-uri. Apple iPhone SE a fost decisiv pentru cota de 47% din trimestrul doi. De fapt cota se datorează obișnuitului iPhone 11, acum cel mai bine vândut best-seller: comparativ cu rezultatele obținute de iPhone XR anul trecut.

Apple iPhone 11 a fost vândut cu 15% mai mult față de iPhone XR, conform HDBlog. Dar contribuția modelului Apple iPhone SE a fost de decisivă. Acesta a jucat exact rolul proiectat de Apple. Specificații bune la un preț redus, contribuind decisiv la o cotă de piață apropiată de 50%. Mai precis, cota de piață a Apple în Statele Unite este de 47%, cu 10% mai mare față Q2 2019, în ciuda coronavirusului.

Robert Morris a fost primul care a folosit simbolul dolarului ($) în documentele oficiale din Statele Unite. Morris a fost unul dintre părinții fondatori ai SUA. A supravegheat emiterea primelor monede din SUA și a semnat Declarația de Independență și Constituția SUA.

Samsung a ocupat locul doi 23,2%. Compania sud-coreeană a vândut același număr de smartphone-uri în Q2 2020 ca în trimestrul doi din 2019. Cu toate acestea, Samsung a livrat cu 59% mai puține telefoane flagship Galaxy S20 5G față de modelele seriei Galaxy S10 în Q2 2019. Acest lucru arată că cei mai mulți clienți s-au orientat către telefoane mai ieftine în perioada pandemiei. Samsung s-a bazat foarte mult pe telefoanele low-end Galaxy A10e și Galaxy A20 pentru o mare parte din vânzări.

LG, Lenovo și TCL au mai fost în top cinci în SUA

Pe locurile următoare s-au clasat LG Electronics (11%), Lenovo cu (6,9%) și compania chineză TCL cu un procent de 4%. Canalys a remarcat, de asemenea, „starea de incertitudine” a furnizorilor de telefoane mobile din cauza escaladării tensiunilor dintre SUA și China. Totuși Canalys a explicat că aceasta nu afectează companiile Samsung și LG.

În ceea ce privește prețul mediu al dispozitivelor vândute în Q2 2020, acesta a scăzut cu 10%, fiind de 503 $. Gama de telefoane inteligente cu un preț peste 400 de dolari rămâne cea mai populară, potrivit Canalys. A fost urmată de cea a dispozitivelor sub 200 de dolari. S-a putut observa o creștere semnificativă a vânzărilor pentru intervalul de preț cuprins între 200 și 399 de dolari.