Apple și Samsung domină piața tabletelor în Q3 2024

77
Apple and Samsung Tablete
Sursă foto: Google.com

Compania de studiu de piață International Data Corporation (IDC) a publicat ieri datele privind vânzările de tablete din trimestrul trei din acest an. Apple conduce destul de confortabil în cota de piață. Samsung a fost al doilea cel mai mare brand de tablete din lume în Q3 2024. Samsung a livrat 7,1 milioane de tablete, cu 18,3% mai mult față de același trimestru din 2023.

Amazon, Huawei și Lenovo au ocupat locurile următoare în sondajul efectuat de IDC, potrivit GizmoChina. Vânzările de tablete au crescut considerabil, în Q3 2024 cu peste 20% față de trimestrul trei din 2023. Potrivit companiei de studiu de piață IDC, optimismul a revenit pe piața tabletelor după ce previziunile au fost mai sumbre.

Apple rămâne lider pe piața tabletelor cu 12,6 milioane de unități livrate. Gigantul american a avut o creștere de 1,4% față de aceeași perioadă a anului trecut. Cu toate acestea, modelul de vârf iPad Pro nu s-a vândut foarte bine datorită prețului său premium. În schimb, promoția „Înapoi la școală” a sporit vânzările iPad Air, contribuind la cota de piață a Apple de 31,8%.

Samsung ocupă locul doi cu 7,1 milioane de unități livrate, captând 17,9% din cota de piață. Compania a lansat Galaxy Tab S10+ și Galaxy Tab S10 Ultra în trimestrul 2024, dar acestea au punctat destul de puțin la vânzări. Tabletele Samsung care au contribuit foarte mult la cota de piață Samsung au fost Galaxy Tab A9 și Galaxy Tab A9+. Seria Galaxy A9 a companiei Samsung a avut rezultate bune în majoritatea regiunilor lumii.

Huawei în limba chineză înseamnă floare. Logo-ul firmei Huawei este stilizat în formă de floare. Ren Zhengfei este fondatorul și președintele companiei Huawei din 1987. Acesta a fost inginer în Armata de Eliberare din China.

Huawei a livrat un total de 3,3 milioane de tablete în Q3 pentru a capta 8,2% din cota de piață globală și locul patru. Această realizare, potrivit IDC, vine după un efort concentrat de diversificare a ofertelor de tablete. Compania a lansat mai multe modele în ultimele nouă luni, adresându-se atât utilizatorilor atenți la buget, cât și profesioniștilor.

Sursă foto: IDC via GizmoChina

Amazon, cu cea mai mare creștere din primele cinci, și Lenovo au completat Top 5, livrând 4,6 milioane și, respectiv, 3 milioane de tablete. În special, piața globală a tabletelor în sine a cunoscut o creștere sănătoasă de 20,4% în timpul trimestrului trei din 2024, livrările totale ajungând la 39,6 milioane de unități la nivel global.

Privind în perspectivă, IDC prezice că „inovațiile recente în AI vor continua să influențeze deciziile de cumpărare ale consumatorilor”. Pe măsură ce funcțiile și aplicațiile AI devin mai comune în tablete, utilizatorii pot fi dispuși să investească în dispozitive care oferă aceste funcții avansate.