Ce vor tinerii de la smartphone-uri? Sondaj de opinie

1001

Un studiu Samsung Trend Radar a fost făcut printre tinerii utilizatori de smartphone-uri. Studiul a fost făcut printr-o metodologie WOA (Web Opinion Analysis) – analiză de opinie pe web și a cuprins 1.500 de tineri din Italia cu vârste între 20 și 35 de ani. Scopul a fost să se descopere care este relația tinerilor cu smartphone-ul, pentru a vedea gusturile și obiceiurile acestei generații.

Mai întâi de toate, smartphone-ul rămâne cel mai iubit dispozitiv pentru 89% dintre intervievați. Atât de mult încât milenienii devin din ce în ce mai mult dependenți de smartphone „smartphone-dependent”. „Nu mă despart niciodată de el!” a devenit un adevărat leitmotiv pentru 88% din respondenți. Este considerat un partener de viață de neînlocuit (83%) iar pentru una din două persoane, dacă uită smartphone-ul acasă, este o sursă de anxietate.

Pe toți tinerii îi unește smartphone-ul

Pe toți cei care au răspuns lucrul ce îi unește este smartphone-ul! Acesta, dintr-un accesoriu high-tech, a devenit un element care spune totul despre personalitatea proprietarului său. De la husa acestuia la tonul de apel, de la calitatea fotografiilor și clipurilor video, la forma și culoarea pictogramelor, nimic nu este lăsat la întâmplare. Și fiecare alegere cu privire la smartphone cuprinde sensuri precise care arată stilul și modul de viață al milenarilor.

Dar cum îl aleg tinerii și ce reprezintă pentru ei? Un accesoriu simplu, un simbol al stilului sau o reflectare a personalității lor? Studiul Samsung, o monitorizare online pe principalele rețele sociale, bloguri, forumuri și comunități din Italia, a dezvăluit că pentru tineri este mijlocul de comunicare prin excelență. Smartphone-ul le permite să mențină contactul cu restul lumii 92%, este emblema de necontestat a echipamentului lor 71% și dictează stilul unei persoane 41%.

Milenienii sau generația Y. Nu există un consens cu privire la datele de începere și de sfârșit ale acestei generații. Demografii și cercetătorii folosesc adesea începutul anilor 1980, ca dată a nașterii, până la începutul anului 2000, tot ca dată a nașterii. Generația Z este următoarea, cu cei născuți după anul 2000.

Cum își personalizează smartphone-ul milenienii? Tinerii iubesc cel mai mult să se joace pe ecranul smartphone-ului (28%). 27% își schimbă carcasa smartphone-ului în funcție de ținută. Aproximativ 21% consideră importantă personalizarea prin tonurile de apel și 13% prin tonurile forma și culoarea pictogramelor. Și dacă o persoană din 3 alocă aproximativ o oră pe zi având grijă de imaginea sa, se poate presupune că mai mult de 50% din timpul acordat este dedicat îngrijirii telefonului!

Smartphone-ul folosit cel mai mult pentru împărtășirea fotografiilor

Pentru un tânăr din trei, marca și modelul sunt suficiente pentru a-și face o idee despre cine este în fața lui, atunci când îl vede pentru prima dată. Mai mult decât atât, se pare, că pentru tineri smartphone-ul reflecta personalitatea unei persoane. Fanii modei îl aleg în funcție de estetica (29%), narcisiști în funcție de ușurința de a împărtăși fotografii și clipuri video (25% ), cei care sunt foarte ocupați la locul de muncă vor telefoane orientate spre afaceri (24%), iubitorii de muzică îl cumpără pe baza calității sunetului (17%).

Activitățile pe care tinerii preferă să le facă cu smartphone-ul sunt împărtășirea fotografiilor și videoclipurilor (82%). Cei mai mulți, 31% vor să le posteze imediat pe rețelele sociale. Alți 21% preferă să le retușeze cu aplicații dedicate pentru editarea de fotografii, pentru a face fotografia „perfectă”. Conform News Samsung, doar 6% dintre cei intervievați imprimă aceste fotografii.

Marca și modelul sunt în prim-plan la alegerea unui smartphone. Desigur, modelul, care trebuie să reflecte nevoile tehnologice, împreună cu confortul și designul este ales de 45%. Dimensiunea și diagonala ecranului contează în primul rând pentru 33%. Prețul (28%) și marca (23%), mai sunt luate în considerare.

Când este vorba de nevoile tehnologice, abilitatea de a face fotografii și clipuri video de calitate este esențială pentru 48% dintre respondenți. Milenialii preferă în mod special fotografierea hranei (32%), a peisajelor și animalelor (21%) și a echipamentelor (16%). Monumentele și locurile istorice sunt fotografiate din ce în ce mai mai puțin (9%).

Majoritatea se inspiră de la prieteni și familie la alegera unui smartphone

Tradițională încă în cumpărarea unui smartphone este părerea prietenilor și familiei (43%). Alții se informează de pe bloguri tehnologice on-line (36%) și de la factori care influențează rețelele sociale (18%), revistele de specializate au o pondere de doar (3%). Printre caracteristicile suplimentare care influențează achiziția se numără, printre primele, posibilitatea de conectare ușoară a telefonului smartphone la un ecran extern gen Samsung DeX (28%), o capacitate de memorie mai mare decât media (16%) și economia de energie (15%).