Efectul Huawei: China devine cel mai mare client al companiei Samsung

861

China a devenit cea mai mare piață de desfacere pentru Samsung, reprezentând mai mult de 30% din vânzările sale globale. China a reprezentat peste 30% din vânzările globale ale Samsung Electronics Co. pentru prima dată anul trecut. Proporția pieței din S.U.A. a scăzut treptat începând cu anul 2016, în timp ce ponderea companiilor chineze a crescut.

În special, Huawei Technologies Co., care concurează cu gigantul electronist sud-coreean în sectoarele echipamentelor de rețea și smartphone-urilor, a devenit unul dintre cei mai mari clienți ai săi. Acest lucru ne amintește de situația companiei americane Apple al cărui furnizor principal pentru ecranele OLED este Samsung. Interesant, locurile doi și trei pe plan mondial în materie de smartphone-uri se aprovizionează de la Samsung. Fără comentarii!

China a depășit SUA ca pondere a pieței pentru Samsung

Vânzările companiei Samsung Electronics, ca vânzări la nivel mondial (pe baza situațiilor financiare) au ajuns 149,85 miliarde $ anul trecut. Din aceasta 48,18 miliarde de dolari sau 32,1 %, din vânzări provin din China. Informațiile au fost făcute publice de site-ul sud-coreean BusinessKorea pe 2 aprilie 2019.

Proporția vânzărilor din China a crescut constant după ce a depășit nivelul de 20% (20,6 %), pentru prima dată în 2014. Valoarea vânzărilor Samsung în China a fost de 40,24 miliarde $ în 2017, în creștere cu 42,7 % față de 28,19 miliarde dolari cu un an mai devreme, în 2016.

Astfel, China a devenit pentru prima dată anul trecut cea mai mare piață a Samsung Electronics, înlocuind SUA. Statele Unite a înregistrat 31,8% în 2016 și 30,2% din total în anul 2017. Cu toate acestea, proporția a scăzut la 27,2%, cu 40,82 miliarde USD anul trecut.

China, oficial Republica Populară Chineză, este cea mai populată țară din lume, cu o populație de aproximativ 1,404 miliarde de locuitori. Are aproximativ 9.640.011 kilometri pătrați, este a treia țară cu cea mai mare suprafață totală, după Rusia și Canada.

Vânzările din China s-au extins în mare parte datorită a doi factori – protecționismul administrației Trump și progresul rapid al industriei IT din China. Piața din SUA. a scăzut relativ după mișcarea puternică față de protecționism, în timp ce tot mai marea cerere de produse IT din China pentru produse interne a crescut.

Principalii clienți Samsung sunt Apple, Best Buy, Verizon și Deutsche Telekom

De fapt, Huawei a fost recent adăugat la lista de cei cinci clienți cei mai importanți pentru Samsung. Gigantul Apple, Best Buy și Verizon din Statele Unite, Deutsche Telekom din Germania și Huawei din China, sunt aceștia. Patru dintre cei mai buni cinci clienți ai Samsung Electronics au fost Apple, Best Buy, Verizon și Sprint din Statele Unite până în 2017. Acum Huawei a depășit Sprint și a devenit un client în primii cinci.

Huawei este acum un client și în același timp un concurent pe piața smartphone-urilor pentru Samsung Electronics. Huawei și-a anunțat intenția de a depăși Samsung și de a devenit cel mai mare producator de smartphone din lume în 2020. În plus, Samsung Galaxy Fold – recent lansat și Huawei Mate X – încă nelansat dar prezentat, sunt concurenți pe piața telefoanelor pliabile.

Cu toate acestea, unii experți din domeniu subliniază faptul că Samsung ar trebui să-și ia măsuri de precauție împotriva extinderii vânzărilor din China. De ceva timp China promovează agresiv industriile de înaltă tehnologie în cadrul strategiei „Made in China 2025”.

Analiștii din industrie consideră că Samsung poate menține un decalaj mare în sectorul semiconductorilor. Un oficial din industrie a spus: „Samsung Electronics face profit atunci când Huawei vinde mai multe smartphone-uri. Trebuie să păstreze decalajul intern de tehnologie, inclusiv prin cipurile de memorie”.