Google Maps primește un impuls cu AI generativă

251
Google Maps generative AI
Sursa foto: via theverge.com

Google Maps introduce o funcție AI generativă pentru a vă ajuta să descoperiți locuri noi. Google experimentează model de limbaj mare (large language model – LLM) pentru a ajuta utilizatorii să descopere mai multe locuri în Google Maps. Folosind aceste modele, noua funcție analizează cele peste 250 de milioane de locații de pe Hărți Google și contribuțiile a peste 300 de milioane de Local Guides pentru a obține sugestii bazate pe ceea ce cauți.

Google aduce AI generativă la – unde altundeva? – decât la Google Maps. Astfel compania americană promite că va ajuta utilizatorii să găsească locuri interesante prin utilizarea LLM, potrivit TheVerge. LLM-urile pot fi folosite pentru generarea de text, o formă de IA generativă. Pe baza unui text de intrare poate prezice următorul simbol sau cuvânt.

Funcția va răspunde întrebărilor pentru recomandări de restaurante sau cumpărături. De exemplu, “Google folosește LLM-ul său pentru a analiza informațiile detaliate ale Hărților despre peste 250 de milioane de locuri și informații de încredere de la peste 300 de milioane de colaboratori pentru a face rapid sugestii despre unde să mergeți.”

Google Maps este un loc ideal pentru Google pentru a-și încorda mușchii AI. Gigantul american de internet lucrează de ani de zile pentru a transforma produsul său emblematic de navigare în ceva care seamănă mai mult cu un instrument de căutare pentru descoperirea de noi locuri – mai degrabă decât doar un loc pentru a obține indicații. Utilizarea expertizei sale generatoare de inteligență artificială pentru a accelera această tranziție pare un pas logic următor.

În Insulele Feroe, în 2016, Google a folosit 70.000 de oi pentru a captura imagini ale celor 18 insule. Camere cu energie solară au fost atașate de oi pentru a înregistra imagini. Venitul Google Maps a fost de ~11,1 miliarde USD în 2023.

Exemplele pe care Google le oferă cu privire la funcția sa de căutare generativă AI utilizată sunt foarte simple. Să presupunem că vizitați San Francisco și doriți să planificați câteva ore pentru descoperiri unice de epocă. Întrebați Google Maps ce căutați, cum ar fi „locuri cu o atmosferă vintage”. Modelele Google AI vor analiza informațiile din Maps despre companiile și locurile din apropiere, împreună cu fotografii, evaluări și recenzii din partea comunității Maps pentru a vă oferi sugestii de încredere.

Google colaborează cu Local Guides pentru a se asigura că AI generativă este folosită cu atenție. Aceasta înseamnă că numai acești contribuitori vor avea inițial acces la funcția AI generativă din Hărți Google. Compania va deschide apoi și altor utilizatori această funcție la o dată ulterioară. Local Guides, care există cel puțin din 2019, sunt descriși ca „o comunitate globală de exploratori care scriu recenzii, distribuie fotografii, răspund la întrebări, adaugă sau editează locuri și verifică fapte pe Google Maps”.

Nu este clar cât de diferit va fi acest lucru decât, să zicem, doar căutarea unui „magazin vintage” în bara obișnuită de căutare Google Maps. Probabil că răspunsul va fi mai conversațional în acel stil chatbot cu care ne familiarizăm încet, mai degrabă decât să oferim doar o listă de magazine vintage în ordinea proximității. Conform Google, funcția va deveni disponibilă inițial în SUA, dar nu se știe când o vor primi și alte țări. Vedeți pe I❤️Samsung cum să ștergeți istoricul Google Maps de pe telefoanele Galaxy!