Livrările de dispozitive purtabile Samsung și Apple în declin în Q2 2022

55
Samsung și Apple wearables Q2 2022
Sursă foto: IDC

Patru dintre primii cinci producători de articole purtabile au înregistrat o scădere a livrărilor de la an la an. Firma de cercetare de piață International Data Corporation (IDC) se așteaptă însă ca piața de wearable să revină, deși într-un ritm mai lent. Giganții de telefonie mobilă Samsung și Apple au avut ambii lansări majore de smartwatch-uri în acest an. Dar, scăderea livrărilor ar putea reduce vânzările pentru piața wearables în general (cel puțin pe termen scurt), potrivit IDC.

IDC a declarat că dispozitivele purtabile se confruntă cu un al doilea trimestru dificil al anului 2022. În Q2 2022 livrările globale au scăzut cu 6,9% față de aceeași perioadă din 2021, până la 107,4 milioane de unități. Compania de cercetare de piață a spus că inflația în creștere, temerile legate de recesiune și creșterea cheltuielilor pentru categorii non-tehnologice afectează piața tehnologiei portabile, care include ceasuri inteligente, căști și dispozitive de urmărire a sănătății.

Patru dintre primii cinci producători au înregistrat scăderi de la an la an în Q2 2022, inclusiv Samsung și Apple. Companiile mai mici cresc cota de piață, concentrându-se pe prețuri mai mici, punând presiune asupra mărcilor de top, spune IDC. Primele cinci mărci includ Apple, Samsung, Xiaomi, Huawei și Imagine Marketing, potrivit CRN.com.

Samsung și Apple în declin în privința ceasurilor inteligente Q2 2022

În această lună, Apple a lansat noul său Apple Watch Series 8 și a adăugat seriei și un Apple Watch Ultra robust. Acesta se mândrește cu rezistență sporită la apă și până la 60 de ore de viață a bateriei. Apple a lansat și o nouă opțiune accesibilă Apple Watch SE, la un preț mai mic. Galaxy Watch 5 și Galaxy Watch 5 Pro de la Samsung au fost lansate în august. Xiaomi, Huawei și Imagine Marketing au lansat și ele diferite produse în acest an.

Imagine Marketing Private Limited din India distribuie electronice de larg consum la modă. Compania oferă căști, căști, difuzoare, încărcător de călătorie, cabluri robuste și alte accesorii. Imagine Marketing deservește clienții din India și SUA.

IDC spune că prețurile în creștere și o încetinire a cererii au redus perspectivele generale pentru articolele purtabile. Compania estimează acum că livrările pentru întregul an 2022 vor rămâne stabile la 535,5 milioane de unități. Concluzia, spune IDC, este că așteptăm o redresare a pieței în 2023, deoarece cererea de ceasuri și căști audio va crește pe piețele emergente.

Apple a rămas liderul în wearable cu 25% cotă de piață. Totuși, compania cu sediu în Cupertino, California, a înregistrat o scădere de 16% în Q2 2022. Firma de cercetare Market Research Future, cu sediul în New York, proiectează o creștere sănătoasă pe termen lung a pieței de purtabile, estimând 410,2 miliarde de dolari în venituri globale până în 2030 – aceasta este o rată de creștere anuală compusă de 31%. Compania atribuie cererea creșterii bolilor cronice și a obezității – ceea ce va crea un interes mai mare pentru funcțiile de urmărire a stării de sănătate a dispozitivelor portabile.