Piața globală a smartwatch-urilor este condusă de Apple, Samsung pe trei

424
Piața globala a smartwatch este condusa de Apple Samsung pe trei
Sursa Foto: Counterpoint Research

Apple domină piața ceasurilor inteligente la nivel global în primul trimestru din acest an. Conform datelor publicate de Counterpoint Research, Apple are o cotă de 33,5% la nivel global în primul trimestru al anului 2021. Counterpoint Research afirmă că piața mondială smartwatch a crescut cu 35% în Q1 2021 față de aceeași perioadă a anului precedent. Apple este pe primul loc, urmată de Huawei și Samsung.

Apple a reușit să își consolideze și mai mult poziția de lider pe piața globală. Compania și-a extins portofoliul cu Apple Watch SE și Apple Watch Seria 6„, a declarat analistul Counterpoint Sujeong Lim. „Acest lucru poate determina Samsung să lanseze un model de nivel mediu pentru a stimula creșterea”.

Apple, Huawei și Samsung conduc piața mondială

Datorită în special vânzărilor celor două modele, Apple a realizat o cotă de piață de 33,5% în Q1 2021. În primul trimestru al anului trecut, Apple a avut 30,3% din cota de piață la nivel global. Apple are o creștere cu 50% de la an la an numai pentru noile modele Apple Watch Series 6, conform Counterpoint.

Huawei a înregistrat o scădere a cotei de piață față de primul trimestru din anul trecut, conform revistei americane Forbes. Atunci Huawei a avut 10,1 % din cota de piață. Anul acesta în primul trimestru Huawei a realizat o cotă de piață de 8,4%. „Huawei a continuat să facă față pieței pentru că ceasurile sale sunt bine optimizate cu smartphone-urile”, a declarat Counterpoint Research.

iMoo este deținut de BBK Electronics din China. Cunoscut sub numele de Xiaotiancai în China, ceea ce înseamnă „mic geniu”, iMoo realizează ceasuri inteligente care permit apeluri telefonice, apeluri video și urmărirea locației.

Vânzările Samsung au crescut cu 27% datorită modelelor Samsung Galaxy Watch 3 și Galaxy Watch Active. Samsung a realizat o cota de piață cu 8% în primul trimestru al anului 2021. Totuși aceasta a fost mai mica cu 0,5% față de Q1 2020.

iMoo, deținută de BBK Electronics, a scăzut de la 7,2% în Q1 2020 la 5,1%  în primul trimestru din 2021. Fitbit, acum deținut de Google, a scăzut de la 4,5% în primul trimestru din 2020 la 4,2% în Q1 2021. La nivel global piața ceasurilor inteligente a crescut cu 35% în Q1 2021 comparativ cu Q1 2020.

Iată clasamentul în cota de piață smartwatch în primul trimestru din 2021:

  • Apple: 33,5%
  • Huawei: 8,4%
  • Samsung: 8%
  • iMoo: 5,1%
  • Fitbit: 4,2%
  • Altele: 40,8%

Sistemul de operare Watch OS și Tizen pe primele locuri

Trebuie să remarcăm că smartwatch-urile Apple sunt cele mai scumpe. Apple Watch Series 6 se vinde cu prețuri între 400 și 1.000$ în funcție de caracteristici, opțiuni, carcasă sau curea. În acest fel o cotă de 33,5% pentru Apple ca vânzări, reprezintă probabil o cotă de venituri de peste 60%. Un Fitbit Sense se vinde cu 300 de dolari, iar ceasurile Samsung Galaxy variază de la 200 la 400 USD. Majoritatea smartwatch-urilor Huawei sunt semnificativ mai ieftine.

O altă zonă de interes privind ceasurile inteligente: sistemul de operare. Apple Wear OS este pe primul loc 33,5% iar sistemul de operare Samsung Tizen este pe locul doi cu 8%. Google Wear OS a obținut doar 3,9% în cota de piață în primul trimestru al anului 2021. Cota mica Google Wear OS este rezultatul renunțări la acest sistem de către mai mulți producători. Aceștia au trecut la Fitbis OS, Garmin OS sau RTOS (Real-time operating system).

Acum că Google și-a anunțat parteneriatul cu Samsung pentru a-și dezvolta un Wear OS, este interesant cum va evolua acesta. Trebuie să amintim că Google deține deja Fitbit, un atu pentru creșterea acestui sistem de operare. Neil Shah vicepreședinte Counterpoint Research a declarat că: „această fuziune va atrage mai mulți dezvoltatori pentru a construi experiențe mai noi pentru încheietura mâinii”.