În al treilea trimestru al anului 2018, vânzările globale de smartphone-uri au scăzut cu 5%, potrivit datelor publicate de Counterpoint Research. Dar, după cum reiese din cel mai nou studiu de piață, segmentul premium a crescut de fapt considerabil. Marile forțe din domeniu Samsung și Apple au fost în frunte.
Pe parcursul lunilor iulie, august și septembrie, vânzările de smartphone-uri cu prețuri de 400 $ sau mai mult au reprezentat 22% din piața mondială. Aceasta reprezintă o creștere de 19% față de anul precedent. Conform PhoneArena, din total, iPhone-ul Apple a reprezentat aproape jumătate din totalul vânzărilor pe parcursul trimestrului. A fost urmat de Samsung cu un procent de 22%, iar grupul chinez Huawei a fost al treilea cu 12%. Este pentru prima dată când compania Huawei a avut un procent de două cifre în acest segment de telefoane.
În segmentul de preț 400-600 $ Samsung a dominat piața
Conform Counterpoint, Samsung a dominat piața în segmentul de preț cuprins între 400-600 USD, cu o cotă impresionantă de 25%. Apple și Huawei, pe de altă parte, au ocupat al doilea și al treilea loc cu 21% și respectiv 17%. Vivo și Oppo au terminat și ele în primele cinci locuri, în special datorită popularității lor în China. O altă companie din China, Xiaomi a ocupat locul șase în această categorie de prețuri cu o cotă de piață de 6%.
În segmentul premium, grupul de telefoane cu prețuri cuprinse între 600-800 de dolari, a fost dominat fără îndoială de Apple și Samsung, cu o cotă combinată de 82%. Cu toate acestea, Apple are un procent mai mare decât Samsung în segmentul de prețuri de peste 800 $. Datorită iPhone-ului din 2017 și noilorPhone XS și XS Max, Apple stă mai bine. Galaxy Note 9 a fost lansat în august și nu a putut puncta foarte mult în această categorie.
Chiar dacă nu se află în top cinci la scară mondială, Counterpoint Research a catalogat OnePlus ca fiind una dintre mărcile cu cea mai rapidă creștere în segmentul de 400-600 USD. Acest lucru se datorează popularității sale în India, China și Marea Britanie. Google, pe de altă parte, a continuat să-și crească prezența pe piața smartphone-urilor în Q3 2018. A fost una dintre primele cinci mărci din Europa de Vest și America de Nord.