Visul Tesla de a crea vehicule electrice complet autonome ar putea fi la câțiva ani distanță. Totuși, Samsung Electronics va contribui la realizarea acestui vis. O informație de ultimă oră spune că Samsung i-a făcut lui Elon Musk o ofertă de nerefuzat. Samsung va produce cipuri Tesla Hardware 5 (HW 5.0). Dar Samsung nu va fi singurul producător de cipuri care va avea această oportunitate.
În mod ideal, cipul Tesla HW 5.0 va alimenta vehiculele electrice complet autonome peste trei până la patru ani. Iar producătorul auto american a fost de acord să includă Samsung între companiile care vor contribui la realizarea acestor vehicule. Samsung va produce cipurile Tesla HW 5.0 folosind procesul de fabricație de 4 nm. Cu toate acestea, gigantul tehnologic coreean nu va fi singur. Tesla a semnat anul trecut un contract cu TSMC pentru a produce cipuri HW 5.0. Potrivit SamMobile, oficiali din domeniu spun că „este mai probabilă împărțirea producției de cipuri de generație următoare între cele două companii”.
Întâlnirea dintre Lee Jae-yong și Elon Musk a făcut ca Samsung să fabrice aceste cipuri
Dacă Tesla a colaborat cu TSMC pentru cipul HW 5.0 anul trecut, ce a făcut compania americană să facă echipă cu Samsung acum? Din punct de vedere logistic, a avea doi furnizori în loc să se bazeze pe un singur producător de cipuri este un avantaj. Sunt informații că întâlnirea lui Lee Jae-yong cu Elon Musk din luna mai are de-a face cu acest rezultat.
Samsung a furnizat anterior companiei Tesla cipuri pentru vehiculele electrice Model 3, Model 5, X și Y. Vizita lui Lee Jae-yong din mai a fost menită să consolideze parteneriatul dintre cele două companii. Din evoluția de acum a lucrurilor se pare că reușit asta. Mai multe surse spun că Lee Jae-yong i-a oferit lui Elon Musk prețuri contractuale pentru cipul HW 5.0 favorabile „pe care nu le-a putut refuza”.
Tesla își propune să aducă automatizarea completă Level-5 la vehiculele sale electrice prin intermediul cipurilor HW 5.0. Se estimează că acest lucru se va întâmpla în următorii trei până la patru ani. Nivelul-5 este cel mai înalt nivel de automatizare, în care un vehicul poate îndeplini automat toate sarcinile de conducere în toate condițiile și nu este necesară nicio atenție umană sau interacțiune.
În luna mai, echipa de cercetare și dezvoltare a Samsung de la SAIT (Samsung Advanced Institute of Technology) a efectuat cu succes un test autonom de nivel 4 „fără șofer”. Printr-un nou algoritm de conducere autonomă dezvoltat de SAIT, vehiculul electric de testare Samsung a parcurs aproximativ 200 km, între orașele Suwon și Gangneung, fără intervenția șoferului.