Samsung locul 1 în Q1 2020 la cota de piață a dispozitivelor de streaming

828
Sursa Foto: via Strategy Analytics

Noile date publicate de Strategy Analytics oferă o privire atentă asupra stării actuale a pieței dispozitivelor de streaming. Conform datelor, Samsung conduce piața globală de dispozitive TV de streaming cu o cotă de 14%, urmată de Sony cu 12% și LG Electronics cu 8%. Compania americană Apple scade foarte mult la doar 2% din cota de piață, la braț cu o altă cunoscută companie, Panasonic.

Samsung Electronics Co. a devenit cel mai important jucător de pe piața globală a dispozitivelor de streaming TV și video în primul trimestru din 2020. Strategy Analytics a arătat că tot mai mulți oameni folosesc serviciile de streaming video pe internet acasă, pe fondul pandemiei. Este o situație care a schimbat clasamentul din acest domeniu în anul 2020. Strategy Analytics, a urmărit situația în perioada ianuarie-aprilie a acestor dispozitive de streaming în 27 de țări majore.

Piața de streaming dominată pe producătorii TV

Streamingul video este din ce în ce mai prezent pe ecranele TV, mai degrabă decât pe dispozitivele mobile„. A spus Strategy Analytics. „Platformele de streaming TV vor deveni o forță dominantă în streamingul video în multe țări, pe măsură ce cererea pentru platformele tradiționale de televiziune cu plată și difuzare acasă va scădea„.

Datele Strategy Analytics evidențiază cu adevărat cât de fragmentată este piața dispozitivelor de streaming TV. S-ar putea crede că marile companii precum Amazon și Roku ar avea avantaje pe această piață. De fapt producătorii de televizoare sunt cei ce domină această zonă. În total, conform studiului de piață, există 1,14 miliarde de dispozitive de streaming utilizate. Amazon are o cotă de piață de 5%, în timp ce Roku are 3%. Apple TV deține o parte mică din piață, de 2%.

Roku este pionierul streming-ului pe televizor și are sediul în Los Gatos, California, SUA. Roku operează cea mai mare platformă TV de difuzare din SUA măsurată în funcție de numărul total de ore, potrivit unui sondaj făcut de Kantar Millward Brow.

În ceea ce privește platformele, mai degrabă decât producătorii de hardware, există și mai multă fragmentare, pe care Strategy Analytics o atribuie „multor sisteme mai vechi, adesea proprietare”, care sunt încă în uz.

Tizen conduce ca sistem de operare

Când vine vorba de platformele de streaming TV, Tizen, un sistem de operare bazat pe Linux dezvoltat de Samsung, a fost cea mai utilizată platformă. Are o cotă de piață de 11%, conform Strategy Analytics. Tizen a fost urmat de LG WebOS și Sony PlayStation, ambele cu o cotă de piață de 7%.

Conform studiului de piață din 27 de țări majore, Samsung este marca de top, cu 14% din dispozitivele utilizate. A fost urmată de Sony (12%), LG (8%), Hisense (5%), TCL (5%) și Amazon (5%). Alte companii importante cum ar fi Microsoft are (4%), Google (3%), Sharp și Philips (3%) iar Toshiba 1%.

Platforma Tizen este cel mai important player în streaming TV, reprezentând 11% din dispozitive. Este urmată de WebOS (7%), PlayStation (7%), Roku OS (5%), Fire OS (5%), Android TV (4%) și Xbox (4%).

Conform 9to5mac, David Watkins, director la Strategy Analytics, a spus. „Transmiterea TV și video la televizor este un peisaj complex și în evoluție în comparație cu dispozitivele mobile, unde domină doar două platforme. Proprietarii și dezvoltatorii de conținut trebuie să ia în considerare cu atenție cum să își direcționeze resursele și strategia„.