Samsung pune capăt exclusivității online în India din 2020

760
Sursa Foto: 91mobiles.com

Principalele companii de telefoane mobile din India, Realme, Samsung, Vivo și OPPO au decis să pună capăt vânzărilor exclusiv online începând cu 2020. Din anul următor cele patru companii vor vinde pe piața din India atât online cât și în magazinele fizice. Cei patru producători reprezintă patru dintre primele cinci mari mărci de smartphone-uri cele mai bine vândute în India.

Toate cele patru mărci au confirmat că își vor lansa toate viitoarele smartphone-uri în același timp și la același preț, atât pe canale online cât și offline. Inițial Samsung a vândut mai puține smartphone-uri online până anul acesta când a lansat seriile Galaxy A și Galaxy M. Cel puțin seria Galaxy M a fost vândută exclusiv online după modelul introdus de companiile din China.

Samsung va vinde atât online cât și offline în India

Nikunj Patel, secretar al Asociația Comercianților Mobili, Ahmedabad, a declarat pentru 91Mobile. „Am primit confirmare scrisă de la Vivo, de la Samsung, Realme și OPPO, că vor lansa simultan telefoanele viitoare atât online cât și offline. Toate modelele vor fi vândute la același preț în aceeași zi și cu aceeași ofertă pe ambele canale„.

Aceste mișcări ale celor patru dintre cele mai mari cinci mărci de smartphone-uri din India vor consolida oarecum poziția comercianților de offline față de Flipkart și Amazon. Aceste două companii au avut vânzări mari pe piața din India față de magazinele fizice care nu au putut acorda mari reduceri.

India se află pe locul doi în lume ca număr de locuitori cu o populație de 1,369 miliarde (2019). Forța de muncă indiană este de peste 514 milioane de muncitori, a doua cea mai mare din lume. Din 2017 India a depășit SUA și este a doua piață mondială a smartphone-urilor după China.

Vă reamintim că Samsung a dat startul anului 2019 cu lansarea seriei Galaxy M, care a avut mare succes pe piața din India. Samsung Galaxy M10, Galaxy M20, Galaxy M30 și Samsung Galaxy M40 au fost și sunt foarte bine vândute în India. Vivo s-a alăturat segmentului online câteva luni mai târziu cu seriile sale Z și U. Compania OPPO vindea deja seria K prin canalele online. Realme a fost primul jucător care a început să vândă numai online de la lansarea sa în 2018.

Acum toate aceste companii trec și la vânzările offline pentru a-și crește cota de piață. Samsung are în special o rețea imensă de magazine fizice pentru comerțul cu amănuntul. Este cu mult înaintea companiei Xiaomi în această privință domeniu. Xiaomi în sine, are planuri mari pentru segmentul offline, dar momentan nu există nicio informație despre renunțarea la vânzările online.