Samsung Electronics ocupă locul 19 în Global Top 100 Brand Corporations

820

Samsung Electronics a ocupat locul 19 în clasamentul Global Top 100 Brand Corporations 2018, conform ziarului BusinessKorea. Compania Samsung este cotată cu o valoare a mărcii de 39,275 miliarde euro. Global Top 100 Brand Corporations este alcătuit de Institutul European de Marcă – European Brand Institute. Cu sediul în Viena, Austria, Institutul European de Marcă publică anual un top al celor mai valoroase 100 de corporații din întreaga lume.

Samsung Electronics a fost singura companie sud-coreeană de pe listă și a treia companie din Asia. Valoarea mărcii sale a fost estimată la 39,275 miliarde euro, în creștere cu 11,8% față de anul precedent. Samsung Electronics a urcat în acest clasament cu patru locuri față de anul trecut. Intel, principalul său concurent din industria semiconductorilor, a ocupat locul 21 cu 36,582 miliarde de euro. Pentru referință, Samsung Electronics s-a clasat pe locul 25 pe aceeași listă acum doi ani.

Global Top 100 Brand Corporations este dominat de companii din SUA

Pe primul loc în top 100 se află Apple (153,315 miliarde de euro) pentru al doilea an consecutiv. Compania Apple a fost urmată de Google, Microsoft, Amazon și Facebook. Amazon și Facebook au urcat două și respectiv cinci locuri în ultimul an.

Pe locul șase este compania franceză LVMH Group, cu 70,776 miliarde de euro, prima din afara Statelor Unite. Este urmată de Coca-Cola, Johnson & Johnson, AT&T și China Mobile din Hong-Kong (China) care este pe locul zece.

LVMH GroupLouis Vuitton Moët Hennessy. Este cea mai mare companie producătoare de bunuri de lux din lume și are sediul în Paris, Franța. Compania a fost fondată în 1987 după fuzionarea casei de modă Louis Vuitton cu Moët Hennessy. În ianuarie 2018, LVMH a anunțat vânzări record de 42,6 miliarde de euro în 2017, în creștere cu 13% față de anul precedent.

Global Top 100 a inclus 48 de companii din Statele Unite, care au reprezentat 58,5% din valoarea totală a mărcilor. 12 companii din China, nouă din Germania, șapte din Marea Britanie, șase din Franța și patru din Japonia au mai fost în acest top.

Valoarea totală a mărcii companiilor chineze a crescut cu 63,8% în doar un an. Tot în ultimul an, valoarea totală a mărcilor companiilor din Statele Unite a crescut cu 0,7%„. A fost remarca European Brand Institute.

Institutul European de Marcă include companii publice și private în lista sa anuală. Institutul utilizează o metodologie internă pentru a calcula valoarea și clasamentul pe baza unor factori, inclusiv valoarea de piață, veniturile mărcii și vânzările globale.