Samsung pe locul doi în cota de piață globală de tablete în Q2 2024

76
Tablete Samsung Q2 2024
Sursă foto: SamMobile

Potrivit Counterpoint Research, piața globală a tabletelor este în creștere în ultimul timp. Cel mai recent studiu de piață realizat de compania din Hong Kong a relevat că Apple domină în continuare vânzările de tablete la nivel global, fiind urmată de Samsung și Huawei.

Conform datelor Counterpoint Technology Market Research, fiecare brand important de tablete și-a îmbunătățit livrările de la an la an în Q2 2024, comparativ cu un an în urmă. Piața tabletelor pare să fie într-o creștere sănătoasă în acest an, pe măsură ce condițiile macroeconomice se redresează. Compania de cercetare de piață a spus că Samsung și-a menținut poziția pe piața globală a tabletelor, dar în trimestrul doi din acest an și-a îmbunătățit semnificativ vânzările față de aceeași perioadă a anului trecut.

Cele mai mari cinci mărci de tablete și-au menținut pozițiile în Q2 2024 și chiar și cotele de piață au fost similare cu acum un an. Apple conduce piața cu o cotă de 37%, în timp ce Samsung a urmat cu 20%, la fel ca anul trecut. Compania Huawei a ocupat locul trei, cu o cotă de piață de 7%.

Lenovo a fost al patrulea cel mai mare furnizor de tablete cu cotă de piață de 7% ca anul trecut. Xiaomi și-a îmbunătățit cota de la 3% în Q2 2023 la 6% în Q2 2024. Cota de piață a altor mărci de tablete fără nume a scăzut de la 28% până la 23%.

Lenovo este o companie fondată în 1984. Are sediul principal în Hong Kong și sedii operaționale în Morrisville, Carolina de Nord și la Beijing. Proiectează, produce și vinde PC-uri, tablete, smartphone-uri, servere și TV, printre altele.

Chiar dacă cotele de piață ale furnizorilor de tablete în trimestrul doi din acest an au fost foarte asemănătoare cu același trimestru din anul precedent, livrările globale de tablete au fost cu 15% mai mari de la an la an. Toți cei cinci jucători principali și-a îmbunătățit livrările de tablete de la începutul anului trecut – unii mai mult decât alții.

Apple a înregistrat o creștere cu 14% a livrărilor, în timp ce Samsung a crescut cu 16%. Huawei s-a descurcat bine în China și și-a îmbunătățit producția de tablete cu 49%. Lenovo a înregistrat o îmbunătățire cu 17%, iar Xiaomi cu 92% datorită succesului din Europa, MEA și APAC.

Sursă foto: CounterpointResearch via SamMobile

Observatorii pieței tabletelor spun că vânzările de tablete par promițătoare și pentru restul anului 2024. Condițiile macroeconomice se redresează, iar jucători mari precum Apple și Samsung vor acoperi restul anului cu tablete noi și interesante. Apple se pregătește pentru lansarea iPad Mini, probabil mai târziu în această lună.

Vă reamintim că Samsung a lansat recent seria Galaxy Tab S10, dar vânzările acestor tablete vor conta în statistici doar în Q4 2024. Noua serie formată din Galaxy Tab S10+ și Tab S10 Ultra se vinde foarte bine, iar pentru prima dată, cele mai recente modele sunt compatibile cu diferite accesorii mai vechi.