Apple s-a impus ca regele pieței de tablete datorită lipsei concurenței din partea Android. În ciuda disponibilității pe scară largă a tabletelor low-cost, cum ar fi Samsung Galaxy Tab A8, oamenii încă gravitează spre iPad-uri. Datele obținute de firma de cercetare de piață IDC confirmă hegemonia Apple asupra concurenței.
În trimestrul patru din 2021, Apple a livrat 17,5 milioane de tablete pentru a capta 38% din cota de piață. Cifra este mai mică decât cele 19,1 milioane de tablete livrate în Q4 2020. Dar totuși este o cifră impresionantă. Conform SamMobile, Apple a livrat mai multe tablete în Q4 2021 decât Samsung, Lenovo și Huawei la un loc!
Apple conduce piața tabletelor în 2021, Samsung pe locul doi
Samsung ocupă locul al doilea cu 7,3 milioane de tablete livrate în 2021, Gigantul high-tech din Coreea de Sud a avut o cotă de piață de 15,9%. Au contribuit foarte mult la vânzări Galaxy Tab S7 și Galaxy Tab S7+, Galaxy Tab A8, dar și alte tablete mai ieftine ale companiei Samsung. Compania a vândut în cursul anului trecut 30,9 milioane de tablete.
Pe locurile următoare s-au clasat Lenovo, Amazon și Huawei. Acestea au vândut 4,6 milioane, 3,6 milioane și, respectiv, 2,5 milioane de tablete. În general, numărul de tablete vândute în trimestrul patru din 2021 a fost mai mic decât în 2020. Anuroopa Nataraj, analist senior de cercetare la International Data Corporation (IDC) a spus: „Deși 2021 a fost un an grozav pentru piața tabletelor, livrările au început să scadă pe măsură ce piața a depășit cererea de vârf în multe zone geografice”.
Performanța Apple este mai mult sau mai puțin aceeași atunci când aruncăm o privire la piața tabletelor în 2021. A vândut aproape 57,8 milioane de iPad-uri în 2021, urmată de Samsung cu 30,9 milioane de unități. Lenovo și Amazon au reușit să rămână relevante, alături de Huawei. Aceasta din urmă a reușit să-și păstreze locul în primii cinci producători mondiali de tablete, în ciuda sancțiunilor primite.
Viitoarea serie emblematică Galaxy Tab S8 împachetează hardware-ul necesar pentru se putea bate mai bine cu iPad-urile. Dar este puțin probabil să aibă imediat un impact semnificativ pe piață. Este posibil ca Samsung să nu poată produce suficiente tablete din această serie pe piață din cauza constrângerilor de aprovizionare.