Samsung pe locul doi anul trecut în India, dar pierde puțin teren

665
Sursa Foto: Counterpoint Research

Încep să apară cotele de piață la vânzările de smartphone-uri din ultimele trei luni ale anului 2019. Cu ajutorul acestor putem vedea performanțele companiilor producătoare de smartphone-uri în comparație cu anul 2018. Counterpoint Research a fost prezentat ultimul său studiu de piață pentru Q4 2019 din a doua cea mai mare piață smartphone din lume – India. Samsung a rămas pe locul doi în această țară.

India a depășit recent Statele Unite și a devenit pentru prima dată a doua cea mai mare piață de smartphone-uri din lume. În total, 158 de milioane de smartphone-uri au fost livrate în India în 2019, conform estimărilor Counterpoint. S-ar putea să nu pară mult, dar este de fapt un număr mai mare decât rata de creștere estimată pentru 5G în următorii câțiva ani.

Samsung se menține pe locul doi în India la cota de piață în 2019

Livrările în India au crescut în trimestrul IV 2019 cu 7% față de aceeași perioadă a anului 2018, conform PhoneArena. Dar, deși cifrele sunt similare, topul primilor cinci furnizori din Q4 2019 și același trimestru din 2018 nu au fost identice. Asta pentru că Samsung a căzut pe locul trei între octombrie și decembrie, în spatele lui Xiaomi și Vivo și în fața Oppo și Realme. Pe celelalte trei trimestre din 2019 gigantul tech sud-coreean a fost pe locul doi, în spatele companiei Xiaomi, dar peste Vivo, Realme și Oppo.

Este inutil să subliniem că patru dintre acești cinci furnizori de smartphone-uri din India sunt în mare parte necunoscuți publicului american și din alte zone. Totuși aceste mărci contribuie în mare măsură la o prezență consistentă a mărcilor chineze la nivel mondial. Trebuie să remarcăm că India și China au aproape 40% din populația lumii iar vânzările de acole influențea decisiv balanța cotei de piață.

Realme a fost fondat în 4 mai 2018. Este un producător chinez de smartphone-uri din Shenzhen, China. Realme a apărut pentru prima dată în China în 2010 ca „OPPO Real”. A fost o submarcă a OPPO Electronics până la separarea sa în 2018, după care a devenit o companie independentă.

Smartphone-urile premium nu au mare trecere în India

Samsung, care obișnuia să conducă confortabil piața în urmă cu câțiva ani, a pierdut o cotă substanțială de 3 procente între 2018 și 2019, trebuind să se mulțumească cu doar 21% din cota de piață din India la sfârșitul anului 2019. Pe parcursul anului 2019, vorbim de primele trei trimestre, vânzările Samsung au fost relativ bune și s-au datorat succesului seriilor Galaxy M și Galaxy A. Modelele Galaxy M10, M20, M30 și Galaxy M40 au avut mare succes în India. La fel Galaxy A20, Galaxy A30 sau Galaxy A40 au fost foarte bine vândute.

Datorită concentrării sale exclusive asupra produselor premium de ultimă generație, Apple nu poate scăpa de includerea în categoria „altele” în India. La fel este situația privind vânzările și în categoria high-end Samsung. India este o piață unde au trecere telefoanele ieftine. Trebuie să remarcăm creșterea semnificativă a vânzărilor companiilor Vivo și Oppo cu un masiv 132 și 96% în trimestru patru 2019, comparativ cu cele trei trimestre ale anului precedent.