Samsung rămâne pe primul loc pe piața mondială în Q1 2019

696

Samsung Electronics este în continuare cel mai mare producător de smartphone-uri din lume și în primul trimestru din 2019. Cu toate acestea ocupantul locului doi, compania chineză Huawei Technologies Co., a mai redus din diferență. Conform agenției de presă Yonhap, datele au fost publicate zilele trecute de compania de studiu de piață Strategy Analytics.

Samsung Electronics a vândut aproximativ 71,8 milioane de smartphone-uri în perioada ianuarie-martie, cu o cotă de piață de 21,7%. Chiar și așa, Samsung a înregistrat o scădere de 8% față de aceeași perioadă a anului precedent, când gigantul tech sud-coreean a avut vânzări de 78,2 milioane de unități.

Compania americană Apple rămâne pe locul trei după Samsung și Huawei

Între timp, gigantul american Apple Inc. a vândut 43,1 milioane de unități în aceeași perioadă. Astfel Apple și-a asigurat o cotă de piață la nivel mondial în domeniul smartphone de 13% în primul trimestru. Conform Strategy Analytics, comparativ cu anul trecut Apple a scăzut cu 2%. În 2018 compania americană a avut o cotă de piață de 15%. Apple a pierdut teren în China în timpul primului trimestru și se străduiește să facă progrese în India, o țară unde cumpărătorii sunt foarte sensibili la prețuri.

Alți producători importanți din China, cum ar fi Oppo și Xiaomi și-au redus treptat decalajul față de principalii actori din piața smartphone. Aceștia si-au extins cotele de piață mai ales în China și India cu telefoane extrem de ieftine și competitive.

Strategy Analytics a fost fondată în 1968 și are sediul în Massachusetts, SUA. Are birouri în SUA, Europa și Asia. Furnizează date, analize de afaceri și servicii de cercetare strategică în toată lumea despre telefoane mobile, tablete, dispozitive conectate și analize competitive ale concurenților din domeniul telefoniei mobile.

Huawei Technologies Co., a avut o cotă de piață de 17,9% la nivel mondial, cu vânzări de 59,1 milioane de telefoane în primul trimestru. Este o creștere semnificativă comparativ cu 39,3 milioane de smartphone-uri vândute cu un an mai devreme, conform Strategy Analytics.

Samsung rămâne cel mai important furnizor de smartphone-uri din lume. Totuși, se află sub o presiune constantă și tot mai mare din partea Huawei, care are o prezență mare pe imensa piață din China„. A declarat Neil Mawston, director executiv la Strategy Analytics. China este cea mai mare piață de smartphone-uri din lume și acolo Huawei reușește aceste rezultate spectaculoase. Problemele pentru compania chineză sunt la nivel global.

Strategy Analytics prevede o creștere a vânzărilor globale de smartphone-uri

Conform datelor furnizate de Strategy Analytics, Xiaomi a revenit pe locul al patrulea, ajungând la o cotă de piață de 8% în Q1 2019. A fost urmată de Oppo Electronics Corp., tot din China, cu o cotă de piață de 7,7%.

Vânzările companiei sud-coreene din primul trimestru nu au putut beneficia de aportul seriei Galaxy S10. Galaxy S10e, Galaxy S10 și Galaxy S10 au venit prea târziu și nu au prins din plin trimestrul unu din 2019.

Vânzările globale de smartphone-uri au ajuns la 334 milioane de unități Q1 2019, în scădere cu 4% față de anul precedent. 345,4 milioane de unități au fost vândute la nivel global în trimestrul unu din 2018. Conform companiei de studiu de piață, vânzările globale de smartphone-uri arată semne de stabilizare, iar perspectivele se îmbunătățesc pentru sfârșitul acestui an.