Samsung vrea să depășească Apple pe piața smartwatch-urilor

899

Samsung Electronics a început să vândă deja ceasul inteligent Galaxy Watch, cu promisiunea de a trece peste liderul de piață Apple Watch. Compania high-tech sud-coreeană a prezentat cel mai recent smartwatch la începutul acestei luni, în același timp cu smartphone-ul Galaxy Note 9.

Pentru a-și unifica toate dispozitivele inteligente sub marca Galaxy, Samsung și-a abandonat marca Galaxy Gear și a redenumit-o Galaxy Watch. Pe măsură ce importanța „lucrurilor conectate” câștigă tot mai mult teren și în același timp și piață de desfacere, o astfel de oportunitate nu poate fi ratată de către Samsung.

Potrivit datelor din acest domeniu prezentate de firma  de cercetare de piață International Data Corp (IDC), creșterea vânzărilor de dispozitive portabile a avut o tendință ascendentă, iar piața de dispozitive wearables va crește cu 8,2% anul acesta față de anul precedent. Se estimează că vânzările totale ale dispozitivelor purtabile vor fi de 124,9 milioane în acest an. IDC a prevăzut, de asemenea, că smartwatch-urile vor deveni din ce în ce mai importante pe piața aparatelor portabile, deoarece vor reprezenta 44,6% din totalul dispozitivelor care pot fi purtate, până în 2022.

Samsung a declarat că Galaxy Watch va avea o durată mai lungă de viață a bateriei, de trei până la patru zile fără reîncărcare și va ajuta utilizatorii să-și gestioneze mult mai bine sănătatea. Galaxy Watch va veni în două versiuni – varianta cu diametrul de 46 milimetri cu o durată de viață a bateriei de până la 168 de ore, iar cealaltă de 42 de milimetri are o durată de viață de până la 120 de ore.

IDC – International Data Corporation, este una dintre cele mai importante companii de cercetare și consultanță, înființată în anul 1964. Are sediul în Framingham, Massachusetts, Statele Unite. Are între 1.000 și 5.000 de angajați și operează pe toate piețele importante din întreaga lume.

Versiunea LTE de 46 mm va fi mai scumpă, va avea un preț de aproximativ 350 $. Cu versiunea LTE, utilizatorii pot efectua și primi apeluri telefonice prin Galaxy Watch fără telefonul smartphone.

Samsung crede că designul exterior al smartwatch-ului va atrage consumatori la modă, afirmând că Galaxy Watch vizează generația digitală nativă. Samsung a declarat că smartwatch-ul are „un design exterior care acoperă o gamă largă de stiluri, de la stadiul clasic la cel neobișnuit„.

În timp ce Samsung se așteaptă ca tot mai mulți oameni să-i poarte smartwatch-ul, rămâne de văzut dacă noul Galaxy Watch poate concura cu produsele Apple Watch care domină piața smartwatch-ului.

Samsung este cel mai mare producător de smartphone-uri din lume, dar compania este jucătorul nr. 3 pe piața smartwatch-urilor. În perioada aprilie-iunie a acestui an, Samsung a vândut aproximativ 900.000 de smartwatch-uri pentru o cotă de piață de 10,5% la nivel global, potrivit datelor companiei de analiză de piață Strategy Analytics.

Apple domină piața cu o cotă de 44,4%, Fitbit este pe locul doi cu o cotă de 15,2%. Pentru a-și consolida poziția, Apple va lansa cea de-a patra generație a Apple Watch înainte de sfârșitul acestui an. Potrivit analistului KGI Securities Ming-Chi Kuo, noul Apple Watch va veni cu un ecran mai mare și o durată mai lungă de viață a bateriei.

SURSĂKoreaTimes