Vânzările de smartphone-uri Samsung au crescut în Europa

100
Sursa Foto: Counerpoint

Vânzările de smartphone-uri ale companiei Samsung Electronics în Europa au crescut în Q2 2019 față de Q2 2018. Gigantul high-tech a profitat de problemele avute de Huawei privind interdicția comercială în SUA și a vândut mai mult.

Exporturile de smartphone-uri ale Samsung în Europa Centrală și de Est au reprezentat 40% din piață în perioada aprilie-iunie. Este o creștere față de 33% avută în aceeași perioadă a anului trecut, potrivit companiei de cercetare de piață Counterpoint Research. Cota companiei a fost de două ori mai mare decât procentul de 20% avut de Huawei în China.

Modelele Galaxy A 2019 au fost cele mai bine vândute în Europa

Compania sud-coreeană a înregistrat performanțe peste așteptări, în ciuda încetinirii cererii de smartphone-uri în regiune. Au avut creșteri spectaculoase în vânzări modelele din gama medie Samsung Galaxy A 2019. Aproape 70% din vânzările Samsung au provenit din seria A. Specificații precum triple-camera, senzor de amprente în afișaj, construcție de excelentă calitate, afișaj AMOLED și multe altele, la prețuri competitive, au ajutat seria Galaxy A 2019 să ajungă la o cotă impresionantă pe piața europeană. Samsung Galaxy A50 a fost cel mai de succes model din Europa, luat ca telefon individual. În afară de preluarea unui important  volum de vânzări de la Huawei, Samsung a câștigat și o parte din cota celorlalte mărci.

Realme este un producător chinez de smartphone-uri din Shenzhen, China. Realme a fost fondat în 4 mai 2018. Realme a apărut pentru prima dată în China în 2010 ca „OPPO Real”. A fost o submarcă a OPPO Electronics Corporation până la separarea sa în 2018, după care a devenit o companie independentă.

Samsung a beneficiat de scăderea volumului vânzărilor Huawei după interdicția comercială a SUA„. A declarat Counterpoint Research după acest studiu de piață. „O revitalizare excelentă a noi serii Galaxy A a ajutat Compania Samsung să obțină aceste performanțe în regiune„. „Samsung a reușit să atragă consumatorii europeni cu o serie Galaxy A accesibilă și excelentă, care a preluat aproape 70% din vânzările sale de smartphone-uri în Europa„. A concis Counterpoint Research.

Ofensivă a companiilor chineze pe piața din Europa

Deși Samsung are un avantaj important pe piața smartphone-urilor din Europa, trebuie să se pregătească pentru concurența cu Huawei, OPPO, Vivo, Xiaomi și Realme. Deoarece vânzările de smartphone-uri stagnează pe piața internă din China, brandurile chineze caută noi regiuni pentru vânzări. Companiile citate mai sus au fost deosebit de agresive în Europa, cu lansări, deschideri de magazine emblematice, marketing și altele.

În general, mărcile chineze au crescut în trimestrul II 2019, în ciuda declinului Huawei. Xiaomi cu 11% s-a descurcat bine în regiune și este acum pe locul trei, înaintea Apple cu 6%. De asemenea, compania Xiaomi a fost și ea beneficiară a interdicției comerciale a SUA în privința Huawei. Xiaomi a fost foarte agresiv și în Rusia și intenționează să deschidă peste 100 de magazine până la sfârșitul anului 2019.

Comentând asupra mărcilor chinezești, Abhilash Kumar, analist la Conterpoint Research, a spus: „Oamenii din Europa Centrală și de Est preferă să cumpere telefoane de nivel mediu. Acest lucru a fost avantajos pentru mărcile chineze care au un portofoliu imens în această zonă de preț„. Brandurile chinezești, în afară de Huawei, au crescut rapid. Companii precum OPPO, Vivo, OnePlus și ZTE au câștigat în cota de piață, conform site-ului CdrInfo. Cu toate acestea, cotele lor rămân mici și continuă să se afle în afara top cinci în ceea ce privește cota de piață.