Impactul COVID-19, vânzările de smartphone-uri au scăzut în februarie

701
Sursa Foto: Sneha Saha / Indian Express

Piața smartphone-urilor a înregistrat o scădere a vânzărilor de 14% în luna februarie 2020, potrivit unui studiu de piață realizat de Counterpoint Research. Analiza firmei de cercetare indică faptul că piața a demonstrat deocamdată rezistență iar căderea nu este atât de rea cum se aștepta. Și acest lucru s-a întâmplat în urma extinderii galopante a focarului de COVID-19, care a întrerupt lanțurile de aprovizionare din întreaga lume. Livrările globale de smartphone-uri din februarie au scăzut, de asemenea, cu 18% față de aceeași perioadă a anului trecut.

Cel mai mare impact al COVID-19 a fost în China în luna februarie, potrivit IndianExpress, care citează Counterpoint Research. Acest lucru nu este surprinzător, având în vedere că epidemia a început să se răspândească mai mult în afara Chinei și mai activ către sfârșitul lunii februarie și începutul lunii martie.

În total, în februarie au fost vândute puțin peste 90 de milioane de smartphone-uri. Samsung Electronics a fost liderul pieței cu o cotă de 21,9% după ce a vândut peste 20 de milioane de telefoane. A fost urmat de Apple, care a vândut în jur de 13 milioane pentru a-și asuma o cotă de 14,4%. Pe locul trei s-a situat Huawei Technologies cu o cotă de piață de 13%, urmată de Xiaomi, Oppo, Vivo și Realme.

China a fost cea mai afectată în privința vânzărilor de smartphone-uri

China, epicentrul inițial al epidemiei de COVID-19, a înregistrat o scădere masivă de 38%, conform Counterpoint, parcă începe acum să se redreseze. Cea mai mare scădere a fost la vânzările offline, cu peste 50% în luna februarie în China. Compania de analiză de piață a specificat că vânzările online nu au fost așa puternic afectate în China.

Una dintre companiile cu un lanț de aprovizionare stabil a fost Samsung, care nu este dependentă de China pentru fabricarea componentelor. Samsung și-a mutat fabricile pe piețe precum Vietnam și India. Samsung a reușit să capteze 22% din cota de piață globală a smartphone-urilor în ceea ce privește volumele de vânzări.

Counterpoint Research este o companie de studiu de piață fondată în 2012 și are sediul în Hong Kong. Are analiști în toate centrele industriale importante la nivel global. China, Coreea, Europa, India, SUA sau Argentina sunt câteva dintre piețele țintă avute în vedere.

Cu toate acestea, companii precum Apple s-au confruntat cu un impact negativ datorită focarului de coronavirus. Lanțul său de aprovizionare și producția din China au fost extrem de afectate de COVID-19 la începutul lunii februarie. Counterpoint Research scrie că acest lucru a afectat performanțele de vânzare ale companiei Apple. Însă compania Huawei a reușit să vândă mai mult de 12 milioane de smartphone-uri în luna februarie și a înregistrat doar o scădere de 1% a cotei de piață la nivel mondial.

Luna martie este de așteptat să fie mai rău, având în vedere că mai multe țări au intrat în blocare din cauza focarului virusului corona (COVID-19). Counterpoint Research se așteaptă ca Europa să sufere în luna martie și se așteaptă la scăderi de 25-30% în țări precum Italia, Elveția și Spania. Italia și Spania se confruntă cu cele mai grave probleme din cauza COVID-19.