Samsung are 20% din piața mondială a smartphone-urilor în Q3 2018

1573

Samsung Electronics Co. are o cotă de piață de 20% din piața mondială a smartphone-urilor. Strategy Analytics a prezentat rezultatele vânzărilor globale în al treilea trimestru al anului 2018, potrivit KoreaHerald. Conform companiei americane de studiu de piață vânzările companiei Samsung au scăzut ușor față de aceeași perioadă a anului trecut, pe fondul creșterii companiilor chineze.

Gigantul tehnic sud-coreean a vândut 72,3 milioane de unități de smartphone-uri în perioada iulie-septembrie, a declarat Strategy Analytics. Pentru comparație, 83,4 milioane au fost vândute în aceeași perioadă a anului trecut, când Samsung a ocupat 21,2% din piață.

Huawei are o cotă de 14,4% din piață în aceeași perioadă, comparativ cu 9,9% înregistrat anul trecut. Firma chineză a vândut 51,8 milioane de unități în trimestrul al treilea.

Compania americană Apple are o cotă de 13% din piața mondială a smartphone-urilor în perioada menționată. Apple a vândut 46,9 milioane de unități în trimestrul 3 2018. Vânzările Apple au înregistrat o ușoară îmbunătățire față de 11,9% în anul trecut. Noua gama iPhone XR, XS si XS Max are cerere dar aceasta este limitată. Cauza principală este prețul mare, acesta influențând creșterea globală ca volum.

Samsung conduce top cinci de unde mai fac parte Xiaomi și OPPO

Alte două mărci chineze au fost incluse în lista de top cinci în ceea ce privește cota de piață globală. Xiaomi și OPPO ocupă locul patru și cinci cu o cotă de piață de 9,2%, respectiv 8,7%. Anul trecut aceste două companii aveau o cotă de piață de 7% și respectiv 8%.

Strategy Analytics este fondată în 1968 și are sediul în Massachusetts, SUA. Are birouri în SUA, Europa și Asia. Furnizează date, analize de afaceri și servicii de cercetare strategică în toată lumea despre telefoane mobile, tablete, dispozitive conectate și analize competitive ale concurenților din domeniul telefoniei mobile.

Samsung trebuie să-și rezolve problemele din China și India înainte de a fi prea târziu„. A declarat Strategy Analytics în raportul său. „Samsung pierde teren în favoarea lui Huawei, Xiaomi și alți rivali chinezi pe piețele uriașe din China și India„. „Huawei nu este foarte prezentă pe piața din America de Nord. Dar modelele sale Android sunt extrem de populare în majoritatea restului lumii, în special în Asia și Europa„, a spus Strategy Analytics.

Conform celor mai recente cercetări ale Strategy Analytics, vânzările globale de smartphone-uri au scăzut cu 8% în ultimul an. Au ajuns la 360 de milioane de unități în Q3 2018, față de 393,1 milioane de unități în Q3 2017.