Samsung pe locul 2 mondial pe piața de articole purtabile în primul trimestru

374
Samsung pe locul 2 pe piata de articole purtabile in primul trimestru
Sursa Foto: via en.yna.co.kr

Samsung a fost al doilea cel mai mare furnizor din lume de dispozitive audio purtabile în primul trimestru al anului. Poziția secundă la nivel global a companiei Samsung s-a datorat în cea mai mare măsură vânzărilor de căști wireless. Datele au fost publicate vineri de compania de cercetare de piață International Data Corp. (IDC).

Gigantul tech sud-coreean a ocupat locul doi cu o cotă de piață de 11,8% devansând pe Xiaomi din China. Samsung a avut o creștere de 0,6% față de primul trimestru din 2020, când a avut o cotă de 11,3%, potrivit IDC. Samsung a livrat 11,8 milioane de bucăți de produse purtabile audio în perioada ianuarie-martie, în creștere cu 35,7% față de un an mai devreme.

La creșterea Samsung a contribuit căștile wireless, inclusiv Galaxy Buds Live, Galaxy Buds+ și cea mai recentă adăugare, Galaxy Buds Pro„, a spus IDC. „De asemenea, au contribuit la creșterea companiei livrările filialei sale JBL cu piața sa de masă și modelele mai puțin costisitoare. Ceasurile inteligente și brățările companiei au contribuit și ele la această creștere, ajungând la noi recorduri din primul trimestru„.

Apple, Samsung și Xiaomi pe primele trei locuri

Compania americană Apple și-a menținut poziția de top și în primul trimestru din 2021. Totuși, cota de piață Apple a scăzut la 28,8% de la 32,3% cu un an mai devreme. Apple Inc. a livrat pieței 30,1 milioane de dispozitive purtabile audio în primul trimestru. Compania a realizat o creștere cu 19,8% față de Q1 2020. Căștile Apple Air Pods Pro s-au vândut și ele foarte bine.

Piața de articole purtabile la nivel mondial a crescut cu 34,4% față de primul trimestru din anul precedent. A ajuns la 104,6 milioane de unități în Q1 2021, cea mai mare din orice prim-trimestru de până acum.

BoAt este o companie de electronice de larg consum din India, înființată în anul 2015. Produce și comercializează căști, căști wireless, căști pastilă, ceasuri inteligente, încărcătoare de călătorie, cabluri premium și home audio.

Apetitul pentru ceasurile inteligente Apple a rămas puternic. Watch SE și Seria 3, mai puțin costisitoare, s-au vândut bine pe piață. Căștile Apple – inclusiv AirPods și Beats – au scăzut ca vânzări după ce au atins niveluri record în Q4 2020„, a spus IDC.

Xiaomi, locul trei, a fost singura companie dintre primele cinci care a suferit o scădere a vânzărilor de dispozitive audio purtabile. Cota de piață Xiaomi a scăzut la 9,7% față de 13,3% în Q1 2020. Livrările de purtabile Xiaomi au scăzut cu 1,8% de la an la an, ajungând la 10,2 milioane de bucăți.

Huawei s-a clasat pe locul patru cu o cotă de 8,2%, în scădere față de 8,4% în Q1 2020. Compania BoAt, a ocupat locul cinci cu o cotă de 2,9% în primul trimestru, conform agenției de presă sud-coreene Yonhap. Aceasta pune accentul pe articole audio purtabile cu prețuri extrem de mici, la un preț mediu de ~20 de dolari.