Samsung pe locul cinci în top Interbrand Best Global Brands 2020

743
Sursa Foto: Samsung Global Newsroom

Samsung Electronics a anunțat că se află pe locul 5 în clasamentul Best Global Brands 2020 realizat de Interbrand, o companie globală de consultanță, cu cea mai mare valoare de brand din istoria sa, de 62,3 miliarde de dolari. Este o creștere de douăsprezece ori față de evaluarea inițială din 2000

În ciuda climatului instabil, cauzat de pandemia de COVID-19, cu care s-au confruntat toate companiile globale în 2020, Samsung a înregistrat o creștere cu 2% a valorii de brand, de la 61,1 miliarde de dolari în 2019 la 62,3 miliarde de dolari anul acesta. Samsung a urcat în top pe poziția cinci la nivel mondial. Acest lucru s-a întâmplat la trei ani după ce a ajuns pe locul șase în Best Global Brands în 2017.

Samsung a mai fost în primele zece locuri în topul Intrebrand

Compania a înregistrat o creștere constantă în ceea ce privește valoarea de brand. În anul 2000 când Interbrand a început să publice Best Global Brands, Samsung a ocupat locul 43 în top. De când a intrat în top zece, Samsung a mai ocupat locul 9 în 2012. Samsung și-a continuat ascensiunea constantă, ajungând pe locul 6 în 2017 și pe locul 5 în 2020. Ascensiunea Samsung pe lista Interbrand a celor mai valoroase 100 de branduri din lume este datorată produselor inovative pe care le lansează, precum și implementării unei strategii de marketing globale.

Interbrand, o divizie a Omnicom, este o companie de consultanță de marketing cu sediul în New York. A fost fondată în 1974. Interbrand are 24 de birouri în 17 țări. Interbrand publică anual topul Best Global Brands, cele mai valoroase 100 de mărci din lume.

Răspunsul la criza COVID-19, CSR, inovație în produse gândite pentru un stil de viață mai bun și investiție continuă pentru dezvoltare sunt factorii care au asigurat creșterea valorii de brand.

Conform Interbrand, principalii factori care au jucat un rol importat în creșterea Samsung sunt:

• Răspuns rapid la COVID-19 prin activități globale de responsabilitate socială corporativă (CSR) și campanie globală integrată.

• Activități la nivel de companie dedicate dezvoltării durabile.

• Lansarea de produse inovatoare, precum Galaxy Fold, The Terrace, precum și gama de frigidere BESPOKE.

• Investiții consistente în dezvoltarea de tehnologii avansate, cum ar fi inteligența artificială (AI), 5G și Internetul obiectelor (IoT).

Samsung a organizat campania „Get through this together”

Ca răspuns la repercusiunile aduse de pandemia de COVID-19, Samsung Electronics a făcut donații multiple. Donațiile au fost în funcție de nevoile specifice fiecărei țări, pentru a ajuta comunitățile să depășească dificultățile provocate de pandemie. De asemenea, Samsung a organizat cu succes o campanie globală cu mesajul „Get through this together”.

A fost difuzată pe canalele de socializare și pe panourile publicitare din Times Square, New York, Piccadilly Circus, Londra, Domul din Milano, Italia și Entertainment Building, Hong Kong ca parte de eforturile sale de comunica cu consumatorii în momente dificile. În plus, Samsung a obținut feedback pozitiv printr-o campanie în care fotografiile și poveștile trimise de consumatori prin intermediul rețelelor sociale au fost colectate și transformate în reclame video pentru display-urile din aer liber, menite să aducă un zâmbet consumatorilor din întreaga lume.

Devotamentul Samsung față de sustenabilitate în toate aspectele legate de managementul afacerii a contribuit la o creșterea valorii de brand. A demonstrat acest lucru prin ambalajul ecologic pentru televizoarele Samsung și husele pentru smartphone-uri realizate din materiale reciclate.

Divizia de mobile a Samsung și-a consolidat poziția de lider pe piața smartphone-urilor 5G și a rezonat cu generația Z prin lansarea seriei Galaxy A și campanii inedite, așa cum a fost campania Awesome. Compania arătat o altă definiție a inovației prin crearea unei noi categorii de produse, odată cu introducerea lui Galaxy Z Flip. În domeniul rețelelor, Samsung și-a stabilit poziția de lider în tehnologia 5G. S-a implicarea în în noi piețe și extinderea parteneriatelor cu companii de pe piețe cheie, precum SUA și Japonia.

Televizoarele și electrocasnicele au contribuit la acest loc

Divizia Visual Display, Samsung s-a remarcat ca lider în industria TV prin lansarea de produse de ultimă generație. Absolut toate reflectă stiluri noi de viață ale consumatorilor, fiind vorba aici de The Sero și The Terrace. De asemenea, Samsung a continuat eforturile pentru sustenabilitate în acest sector. A lansat produse care îmbunătățesc accesibilitatea pentru persoanele cu dizabilități și utilizatorii cu deficiență de vedere a culorilor, la care se adaugă și lansarea ambalajelor ecologice.

În divizia electrocasnicelor, Samsung inovează continu pentru a veni în întâmpinarea nevoilor consumatorilor cu stiluri de viață în continuă schimbare; vorbim aici de frigiderul BESPOKE și mașina de spălat și uscătorul Grande AI. Campaniile Samsung aduc în discuție subiecte relevante pentru consumatori, cum sunt gătitul, sportul, designul interior și îngrijirea animalelor de companie.

În divizia de memorii, Samsung a devenit prima companie din lume care produce DRAM bazat pe EUV. De asemenea, compania face investiții constante în HBM2E Flashbolt aplicat cu AI, piese auto, IoT, AI și 5G. Extinderea măsurilor în ceea ce privește munca de acasă a avut ca rezultat o cerere tot mai mare de servicii de server și cloud. Ca o consecință în viitorul apropiat este de așteptat ca vânzările de cipuri flash DRAM și NAND să crească. În sistemul LSI, compania a continuat inovația tehnologică și investițiile pentru Exynos și ISOCELL și a consolidat cooperarea cu parteneri precum Audi.

Am început de la locul 43 cu o valoare de brand de 5,2 miliarde USD în anul 2000. Anul acesta ne situăm printre primele cinci branduri, cu o valoare de 62,3 miliarde dolari. Nu am fi realizat acest lucru fără sprijinul clienților noștri din întreaga lume. Pentru a ne îmbunătăți în continuare statutul global, vom continua să ne implicăm și să comunicăm cu consumatorii”. A declarat YH Lee, CMO Samsung Electronics.