Piața mondială a vânzărilor de tablete a suferit o nouă scădere în trimestrul al doilea din 2019. Conform celor mai recente date furnizate de Digitimes Research și preluate de site-ul italian HDBlog, vânzările de tablete au scăzut cu 8,7% în Q2 2019. Procentul a fost în scădere cu 11,9% pe tot anul. Samsung este pe locul doi.
Printre motivele care au dus la al optsprezecelea rezultat negativ pe piața tabletelor se numără în primul rând absența de noi iPads. Acestea conduc vânzările pe piața de tablete. De asemenea, sancțiunile guvernului american împotriva Huawei și cererea slabă pentru tabletele așa-numite „cutii albe”. Acestea sunt dispozitive low-cost, distribuite fără marcă sau o marcă aproape necunoscută.
Vânzările globale de tablete sunt de așteptat să crească cu 19,3% în al treilea trimestru din 2019, datorită efectului maxim-sezon. Vor fi lansate noi tablete iPads și Huawei își va relua treptat vânzările în urma sancțiunilor impuse de administrația americană. De asemenea Samsung are planificate pentru lansare mai multe comprimate.
Samsung pe locul doi după compania americană Apple
În ceea ce privește vânzările din Q2 2019 ale marilor producători, Apple s-a clasat pe primul loc, Samsung și Amazon au fost pe locul doi, respectiv trei. Compania Huawei a ocupat locul patru, urmată de altă companie chineză, Lenovo. Lansarea recentă de către Samsung a tabletei Galaxy Tab S6 poate oferi companiei sud-coreene posibilitatea de a-și consolida locul doi la nivel global.
Piața globală de tablete ar trebui să revină la o creștere în Q3 2019 (+ 19,3%). Vor apărea noi iPad-uri (sunt informații despre 7 variante) și reluarea treptată a livrărilor de către Huawei. Conform previziunilor în Q3 2019, Lenovo va avansa pe locul al treilea înlocuind Amazon. Compania americană va cădea pe locul patru ca urmare a vânzărilor slabe din iulie. Huawei este de așteptat să cadă pe locul cinci, în ciuda reluării treptate a livrărilor. Samsung și Apple își vor păstra locurile, doi respectiv unu în top cinci mondial.
În ceea ce privește dimensiunile, tabletele mai mari de 10 inch vor continua să domine piața. În general, tabletele de peste 10 inch vor avea peste 70% din vânzările globale în trimestrul patru 2019.