Vânzările europene de smartphone-uri au fost puternic afectate în trimestrul doi de COVID-19, conform noilor date publicate ieri de Counterpoint. Cu cel puțin 24% mai puține telefoane a fost conectate în trimestrul doi față de aceeași perioadă a anului trecut. Vânzările au scăzut cu 20% față de primul trimestru al anului 2020. Samsung a rămas tot pe primul loc.
În general în Europa, Samsung a fost marca de smartphone-uri cea mai bine vândută. Gigantul tech a avut o cotă de piață de 35% în timpul trimestrului doi (aprilie – iunie 2020). Aceasta a scăzut cu un punct procentual față de 36% avut de Samsung în Q2 2019. Xiaomi își dublează cota de vânzări de smartphone-uri în Europa în al doilea trimestru din 2020.
Huawei a scăzut cu 46% în trimestrul doi în Europa
Apple a înregistrat o pondere a vânzărilor de telefoane în Europa în creștere cu 13,3%. Cota de piață Apple în Europa a fost de 17% în Q2 2020, în creștere față de 15% în aceeași perioadă a anului trecut. Huawei a fost lovit foarte puternic în Europa pe fondul sancțiunilor și interdicțiilor impuse de SUA. De la o cotă de 22% în Q2 2019, Huawei a ajuns la 16% în Q2 2020. Este o scădere uriașă pentru compania chineză în Europa. Vânzările Huawei în China sunt foarte mari și poate aduce compania la nivel global peste Samsung.
Chiar în spatele Huawei, cu o porție de 13% din vânzările de smartphone-uri pe Bătrânul Continent este continent este Xiaomi. Compania chineză a reușit să-și dubleze cota-parte de la 6% în Q2 anul trecut până la 13% anul acesta. Chiar dacă Oppo a avut doar un procent de 3% în Q2 2020, aceasta a fost o creștere importantă de la 1% anul trecut.
Peter Richardson, directorul de cercetare al lui Counterpoint, a declarat: „Impactul COVID-19 a lovit și Europa. Prima lună a fost lovită completă de blocaje provocând o scădere importantă. Apoi vânzările au început să crească în aprilie, mai și iunie„. Analistul Abhilash Kumar de la Counterpoint Research, notează conform PhoneArena. „Samsung continuă să conducă piața. Cota sa de piață a crescut de la 33% în Q2 2019 la 35% în Q2 2020. Acest lucru este determinat de portofoliul său diversificat și de liniile noi de produse care satisfac cerințele pentru toate prețurile„. Analistul Counterpoint Research nu a specificat dacă seria Galaxy S20, Galaxy Note 10 sau alte smartphone-uri mid-range au avut o contribuție mai mare sau mai mică la cota Samsung. În Europa vânzările de smartphone-uri au scăzut cu 24% în timpul celui de-al doilea trimestru. În șase mari țări europene cercetate de Counterpoint (Marea Britanie, Spania, Franța, Rusia, Germania și Italia), Samsung a fost lider în patru dintre ele. Apple a fost pe primul loc în Marea Britanie iar Huawei a fost în frunte în Rusia.Samsung pe primul loc în patru mari țări din Europa