Samsung a ocupat primul loc mondial în vânzările de televizoare pentru al 16-lea an consecutiv în 2021. Rezultatele erau previzibile datorită vânzărilor crescute ale televizoarelor sale de ultimă generație pe fondul pandemiei de COVID-19. Informația a fost făcută publică de compania de cercetare de piață Omdia.
Anul trecut, Samsung Electronics a reprezentat 29,5% din piața mondială de televizoare în ceea ce privește valoarea vânzărilor. În 2021 a fost o cerere foarte mare de televizoare cu diode emițătoare de lumină cu puncte cuantice (QLED), conform datelor publicate de Omdia, citată de The Korea Herald.
Samsung conduce piața globală TV în ultimii 16 ani consecutivi
Livrările globale de televizoare au scăzut la 210 milioane de unități în 2021 de la 217 milioane în anul precedent. Livrările sunt de așteptat să atingă aproximativ 217 milioane de unități în acest an. Livrările estimate sunt la cele mai scăzute niveluri din 2017, deoarece cererea de televizoare cauzată de pandemie a atins vârful.
Samsung a lansat televizoarele LED în 2009, televizoarele inteligente și televizoarele QLED în 2011 și 2017 și televizoarele QLED 8K în 2018. Anul trecut, compania a lansat o nouă serie de ultimă generație „Neo QLED”. Samsung a lansat anul acesta noi televizoare Micro-LED și noi produse precum proiectorul portabil „The Freestyle”.
Televizoarele Samsung QLED au fost lansate oficial în 2017. Vânzările cumulate de televizoare Samsung QLED au ajuns la aproximativ 26 de milioane de unități în doar cinci ani. Datele Omdia arată că Samsung a vândut doar anul trecut 9,43 milioane de televizoare QLED. Este o cifră uluitoare în comparație cu 800.000 în 2017, 2,6 milioane în 2018, 5,32 milioane în 2019 și 7,79 milioane în 2020.
Anul trecut, Samsung deținea 42,1% și 44,9% din piața de televizoare cu un preț de peste 2.500 USD, respectiv pe piața televizoarelor cu ecrane super-mari de peste 80 de inch. Anul trecut în noiembrie Samsung a început producția în masă de televizoare QD-OLED. Samsung a declarat că intenționează să lanseze televizoare QD-OLED în cursul acestui an, cu o țintă inițială de livrare de 1,5 milioane de unități.
În ianuarie, Samsung și-a dezvăluit noile game de televizoare din 2022 la CES2022 din Las Vegas. Au fost prezentate inclusiv televizoare Micro LED și Neo QLED de diferite dimensiuni cu funcții avansate menite să îmbunătățească viața acasă în timpul pandemiei.