Samsung domină piața din America Latină, producătorii chinezi în ofensivă

434
Samsung domina piata din America Latina producatorii chinezi in ofensiva
Sursa Foto: via businesskorea.co.kr

Samsung domină de ani buni cota smartphone-urilor din America Latină. Nu prea are adversari aici, poate doar pe Motorola care în mod surprinzător este pe locul doi. Dar în ultimul timp se observă o ofensivă a producătorilor chinezi pe piața latino-americană. Companiile chineze de smartphone-uri caută să-și extindă prezența pe piața din America Latină, o fortăreață a Samsung Electronics.

Potrivit firmei de cercetare de piață Counterpoint Research, Oppo a intrat pe această piața pentru prima dată în august. Compania chineză a încheiat un parteneriat cu America Movil, cea mai mare companie de telecomunicații din Mexic. Oppo vinde smartphone-uri prin Telcel, o companie de telecomunicații afiliată cu America Movil.

Samsung are o cotă de piață de 45% în America Latină

Un alt brand chinezesc Vivo a înființat sucursale în Columbia și Chile în septembrie. Smartphone-urile Vivo vor fi vândute prin intermediul operatorului de telefonie mobilă Entel. Oppo și Vivo sunt pe locurile 5 și 6 în cota de piață, pe piața globală de smartphone-uri. Cotele lor de piață sunt de aproximativ 8% fiecare în Q3 2020, conform BusinessKorea. Ascensiunea acestor companii din China este rezultatul problemelor Huawei. Acum acestea vor să ocupe locul pe piață rămas în urma scăderii vânzărilor Huawei.

Samsung Electronics a dominat piața de smartphone-uri din America Latină, cu o cotă de 45% în Q3 2020, conform Counterpoint. Locul doi a fost ocupat de Motorola (20%). Motorola a fost urmată de Huawei (8%), Xiaomi (6%), LG Electronics (4%) și Apple (4%). Cota Apple nu este surprinzătoare, telefoanele sale sunt scumpe iar puterea de cumpărare în această zonă este mică. Comparativ cu Q3 2019, cota de piață a Samsung a crescut cu 7%. Cota de piață a Huawei a scăzut cu aproximativ 5%. În al treilea trimestru, cota de piață combinată a mărcilor chineze s-a situat între 35% și 39% în America Latină.

America Latină este denumirea generică a țărilor care ocupă America de Sud, America Centrală, partea sudică a Americii de Nord și Arhipelagul Antilelor. Aici limbile predominante sunt latine: spaniola, portugheza și franceza. Există și câteva teritorii în care limba oficială este engleza.

Companiile din China vizează locul ocupat de Huawei

De remarcat sunt strategiile mărcilor chineze. Acestea urmăresc să înlocuiască Huawei a cărei cotă de piață scade puternic pe piața din America Latină. Oppo vizează Mexicul, în timp ce Vivo vizează Chile și Columbia. Ambele companii sunt filiale ale BBK Group din China. One Plus și Realme se concentrează pe Brazilia, Peru și Chile.

Cu toate acestea, mulți analiști spun că va fi o mare provocare pentru brandurile chineze să conteste dominanța Samsung Electronics pe piața din America Latină. Aici telefoanele cu preț mediu și mic sunt foarte populare, iar Samsung are o gamă largă de produse, de la telefoane cu prețuri foarte mici la modele emblematice de lux. Are foarte mulți clienți fideli în toate țări din regiune, clienți atrași de calitatea produselor Samsung. În unele țări de aici cota de piață Samsung depășește 60%.