De ce sunt telefoanele emblematice Samsung sunt atât de scumpe?

80
De ce sunt telefoanele emblematice Samsung atat de scumpe
Sursa Foto: makeuseof.com

Telefoanele emblematice de la Samsung și Apple sunt foarte scumpe atunci când le cumpărați direct. Dar de ce? În 2010 și timp de câțiva ani care au urmat, smartphone-urile nu erau atât de scumpe. Dar, de asemenea, în același deceniu, telefoanele emblematice au depășit pentru prima dată pragul de 1.000 de euro. Și tendința ascendentă nu pare să se oprească în curând.

Deci, sigur, telefoanele emblematice devin tot mai scumpe, dar de ce este așa? Companiile pur și simplu suprataxează sau există motive întemeiate în spatele acestei tendințe? Iată șapte motive cheie, via Makeuseof, pentru care telefoanele premium Samsung și Apple sunt foarte scumpe.

Funcții mai multe și inflația au crescut prețul telefoanelor Samsung high-end

1. Telefoanele emblematice devin mai bogate în funcții și mai puternice. Nu este un secret pentru nimeni că telefoanele devin mai puternice de la an la an. Pe piața high-end, așteptările consumatorilor sunt mari, mai ales de la Samsung. Companiile trebuie să țină pasul prin includerea a tot mai multor funcții pentru a se asigura că utilizatorii sunt mulțumiți. Scopul telefoanelor emblematice constă în caracteristici de ultimă oră, care costă.

Acestea includ afișaje mai mari și mai bune cu tehnologie de afișare mai nouă, cum ar fi LTPO; setări mai bune pentru mai multe camere; mai multă memorie; și mai mult spațiu de stocare. Am amintit aici doar câteva, dar toate aceste caracteristici au un cost. Companiile pot ține pasul doar investind mai mult în cercetare și dezvoltare, iar Samsung investește foarte mult în acest domeniu. În cele din urmă, acea investiție trebuie să fie recuperată și singura modalitate este să o transmiteți consumatorului.

2. Inflația. Deși telefoanele care devin puternice ar putea părea un motiv suficient pentru a justifica prețurile vertiginoase, și inflația joacă un rol. Inflația afectează fiecare produs din toate industriile. Astfel nici smartphone-urile nu sunt scutite de inflație.

Să folosim un exemplu pentru a ilustra acest lucru. Luați ca exemplu pe Apple iPhone 6 de 649 USD lansat în 2014. Potrivit Calculatorului de inflație din SUA, prețul de astăzi, ajustat cu inflația, este echivalent cu 793 USD. Este din cauza unei rate cumulate a inflației de 22,1%. Și asta doar în SUA!

Dolarul devine mai puțin valoros pe zi ce trece, rezultând creșteri ale prețurilor. Odată cu inflația, va trebui să plătiți mai mult pentru a cumpăra aceeași cantitate de bunuri pe care ați putut să o cumpărați acum un an sau doi. În consecință, companiile de smartphone-uri trebuie să se asigure în a-și proteja afacerea de pierderi.

Crește costul de producție și prețul componentelor

3. Costul componentelor telefoanelor este în creștere. Costul pieselor smartphone-ului, este, de asemenea, în creștere constantă. Counterpoint Research susține că materialele pentru iPhone 12 au costat aproape 415 dolari, cu 21% mai mult decât predecesorul său, iPhone 11. Trecerea Apple la un afișaj OLED a dus la o creștere de 23$, iar suportul 5G a adăugat încă 34%. De exemplu, fabricarea unui Apple iPhone 13 Pro costă mai mult decât a lui Galaxy S21+.

Totuși, aceste costuri nu cresc doar pentru Apple. Această tendință este identică în întreaga industrie, în special în segmentul high-end. La fel este cazul companiei Samsung care trebuie să includă funcții interesante mai noi pentru a ține pasul cu așteptările consumatorilor.

Și, pe măsură ce piesele devin scumpe, companiile nu pot suporta aceste costuri. Cineva trebuie să plătească pentru ele și aceștia suntem noi cumpărătorii.

4. Creșterea costurilor de producție. Pe lângă creșterea costurilor de producție, telefoanele emblematice sunt mai scumpe de fabricat. Designul fantezist pentru a face dispozitivul cât mai mic posibil și cu cât mai multe funcții nu este mai ieftin de realizat în comparație cu modelele mai vechi de smartphone-uri din primele zile. Și așa cum am văzut pe piața high-end, design-urile se schimbă constant.

Cadrele devin mai subțiri, se adaugă mai multe funcții și aceștia sunt factori care duc la creșterea prețurilor. Motivul pentru care telefoanele ieftine devin mai rentabile este că aici companiile nu sunt foarte inovatoare. Companiile mențin prețurile mici prin reutilizarea modelelor vechi și a proceselor de fabricație care au devenit deja mai eficiente, reducând astfel costurile.

Un bun exemplu este Apple și iPhone-ul său SE. Unul dintre motivele pentru care iPhone SE este ieftin este că Apple refolosește vechiul design iPhone 8 și înlocuiește doar procesorul și alte câteva componente cheie. De exemplu, fabricarea lui Galaxy Note 20 Ultra costă 548 de dolari.

Costuri legate de vânzări la telefoanele Apple și Samsung

5. Creșterea costurilor legate de vânzări. Telefoanele inteligente nu costă doar ca fabricare, dar aici mai intervene și vânzarea. Revenind la exemplul lui iPhone 12 care costă 415 USD, Apple trebuie să adauge costurile de producție și taxele în plus, plus costurile legate de vânzări, cum ar fi costurile de transport, publicitate și operaționale.

Acestea se adaugă la prețul de vânzare cu amănuntul de 699 USD, unde toți cei implicați sunt aparent mulțumiți, inclusiv revânzători precum Amazon, Walmart și operatorii de telefonie mobilă. Companiile trebuie să mărească prețurile pentru a se asigura că toate aceste costuri sunt bine contabilizate și pot, de asemenea, să facă profit. La fel cu Samsung Galaxy Note 20 Ultra, de la prețul de 548 de dolari s-a ajuns la un preț de vânzare de 1.300 USD.

6. Oamenii își păstrează dispozitivele mai mult timp. Vânzările de smartphone-uri sunt în scădere, iar unul dintre factorii majori este că ne păstrăm dispozitivele mai mult decât înainte. Potrivit Strategy Analytics, ciclurile de actualizare a smartphone-urilor au fost într-o tendință ascendentă începând cu 2014. Au atins vârful în 2020, utilizatorii păstrându-și telefoanele pentru un record de 43 de luni, sau puțin peste trei ani și jumătate.

Pe măsură ce vânzările se reduc, companiile cresc prețurile pentru a rămâne pe linia de plutire și a menține profitabilitatea. În timp ce vânzările de smartphone-uri au fost într-o tendință descendentă din 2019, potrivit Statista, veniturile au fost în general constante. Această tendință poate fi explicată printr-un singur lucru: creșteri de pret. Deloc surprinzător, veniturile globale din smartphone-uri au crescut la un nivel record de 448 de miliarde de dolari în 2021, a dezvăluit un studiu Counterpoint Research din februarie 2022.

Telefoane mai luxoase și mai scumpe

7. Telefoanele emblematice au devenit luxoase. Dacă aveți nevoie de un smartphone, există multe opțiuni. Și nu lipsesc telefoanele bune de buget. Cât cheltuiți pe un smartphone depinde de nevoile dvs. Dacă faci cumpărături pe piața high-end, multe dintre funcțiile disponibile în această categorie nu sunt o necesitate și ai putea trăi fără ele.

Cumpărarea unui telefon premium înseamnă că plătești practic pentru lux în cea mai mare parte. Valoarea reală pentru bani este în segmentul mid-range. În plus, tacticile de marketing pentru smartphone-urile premium arată că acestea nu mai sunt considerate doar telefoane; acestea sunt articole de lux.

Există o varietate de motive pentru care prețurile smartphone-urilor premium cresc. Telefoanele premium devin tot mai puternice, cu o mulțime de funcții noi, până la un punct în care au devenit articole de lux, iar companiile cheltuiesc mai mult pentru a le produce și vinde.

Inflația joacă și ea un rol, iar oamenii păstrează telefoanele mai mult decât oricând, forțând companiile să crească prețurile pentru a menține și chiar a crește veniturile. Din păcate, această tendință va continua probabil în viitorul previzibil.