Samsung a dominat vânzările de smartphone-uri și în Q2 2023

269
Samsung domina vanzările de smartphone in trimestrul doi din 2023
Sursă foto: TechRadar

Samsung și-a consolidat poziția de lider mondial pe piața telefoanelor mobile în al doilea trimestru al acestui an. Compania sud-coreeană a vândut peste 50 de milioane de smartphone-uri în perioada aprilie – iunie 2023. În ciuda lărgirii decalajului de vânzări față de Apple, profiturile Samsung din vânzări au fost mai mici decât ale Apple. Samsung intenționează să reducă acest decalaj prin valorificarea noilor produse pliabile, Galaxy Z Flip 5 și Fold 5.

Potrivit unui studiu publicat de compania de cercetare de piață Omdia zilele trecute, Samsung a vândut 53,3 milioane de smartphone-uri în al doilea trimestru al acestui an, înregistrând o cotă de piață de 20%. Vânzările de smartphone-uri ale companiei au scăzut cu 14,3% (8,9 milioane de unități) față de aceeași perioadă a anului trecut.

Cu toate acestea, Samsung a fost pe primul loc la nivel mondial ca vânzări atât în primul cât și în al doilea trimestru al acestui an. După ce i-a cedat companiei Apple primul loc în ultimul trimestru al anului precedent, Samsung și-a recuperat poziția de lider. Apple a vândut 43,2 milioane de smartphone-uri în Q2 2023, potrivit BusinessKorea. Compania americană a înregistrat o cotă de piață de 16%. Vânzările sale au scăzut cu 11,7% (sau 5,7 milioane de unități) față de aceeași perioadă a anului trecut.

Samsung tot pe primul loc mondial și în Q2 2023

Deși Samsung a copleșit Apple în volumul vânzărilor, profitabilitatea a fost semnificativ mai mică decât cea a Apple. Potrivit Counterpoint Research, Apple a înregistrat un profit operațional de 11,05 miliarde USD din vânzările de smartphone-uri în trimestrul doi. Această cifră este de șapte ori mai mare decât profitul operațional estimat al smartphone-urilor Samsung pentru aceeași perioadă. Samsung a înregistrat un profit operațional de 1,56 miliarde de dolari în Q2 2023.

Profitul mai mic al Samsung în comparație cu Apple provine din decalajul semnificativ în prețul mediu de vânzare al smartphone-urilor. Samsung și-a menținut poziția de top în vânzări din lume prin promovarea produselor sale cu prețuri medii și mici, cum ar fi seriile Galaxy A și M. În schimb, Apple menține o strategie de preț ridicat. Potrivit Consumer Intelligence Research Partners, prețul mediu de vânzare al iPhone-ului a crescut de la 802$ în 2019 la ~1.000 USD în acest an.

Consumer Intelligence Research Partners Chicago a fost fondată în 2011 și are sediul în Illinois, SUA. Este o companie de cercetare de piață care oferă tendințe și statistici din diferite domenii privind comportamentul consumatorilor.

Samsung intenționează să-și sporească marja de profit cu noile modele high-end Galaxy Z Flip 5 și Galaxy Z Fold 5. Ambele modele au prețuri mai mare decât modelele anterioare Galaxy Z Flip 4 și Galaxy Z Fold 4. Potrivit informațiilor anterioare, Samsung intenționează să vândă peste 10 milioane de telefoane Flip 5 și Fold 5 în acest an.

Apple va contracara Samsung cu propria strategie de prețuri mari. Se știe că Apple are în vedere o creștere semnificativă a prețului pentru iPhone 15, care urmează să fie lansat în septembrie sau octombrie. Potrivit Bloomberg, Apple are în vedere creșterea prețului la iPhone 15 Pro (128 GB) cu aproximativ 100 USD.