De ani de zile piața telefoanelor mobile din Coreea de Sud este dominată copios de Samsung, un lucru normal. Dar, conform ultimelor date, Apple și-a văzut pentru prima dată cota de piață din Coreea depășind 25% în 2023. În acest fel compania americană a redus ușor diferența față de rivalul său Samsung, în ciuda recesiunii economice și a scăderii cererii.
Samsung și-a păstrat locul nr. 1 pe piața smartphone-urilor pe terenul propriu. Totuși, cota de piață Samsung a scăzut cu mai mult de 2% față de anul 2023, ajungând la 73%. Datele au fost publicate ieri de Counterpoint Research. Cu toate acestea, potrivit TheKoreaHerald, Apple a înregistrat o cotă de piață de peste 30% în perioada octombrie-decembrie și perioada ianuarie-martie în ultimii ani. Este perioada imediat următoare după ce Apple lansează o nouă linie de smartphone-uri.
Cota Apple a crescut cu 3% față de anul trecut, ajungând la 25% în Coreea anul trecut, potrivit Counterpoint Research. Apple este în continuare pe locul doi pe piața coreeană de smartphone-uri.
Ultimele telefoane emblematice Samsung s-au vândut foarte bine în Coreea
Apple a crescut în cota de piață în Coreea cu 1% în fiecare an din 2020 până în 2022. Apoi a înregistrat o creștere de trei ori anul trecut, datorită popularității mari în rândul tinerilor care preferă iPhone-urile față Galaxy. Când seria iPhone 15 a fost lansată în octombrie 2023, precomenzile plasate de persoane în vârstă de 20 de ani reprezentau aproximativ 45%. Cei în vârstă de 30 de ani ocupând aproximativ 34% în Coreea. În comparație cu seria iPhone 14, vânzările celui mai recent iPhone 15 în prima săptămână au crescut și cu 49,5%.
Seria Galaxy S24 și cele mai recente pliabile – Galaxy Z Flip 5 și Fold 5 – au înregistrat, de asemenea, recorduri solide de vânzări, primind 1,09 milioane de unități și, respectiv, 1,02 milioane de unități, numai în precomenzi.
După ce Samsung și-a lichidat o parte din gama sa de smartphone-uri cu prețuri medii și mici din cauza creșterii prețurilor materiilor prime și a vânzărilor lente, acest lucru a dus la o scădere ușoară a cotei sale de piață internă.
Cota de piață combinată a altor producători de smartphone-uri a fost de aproximativ 2%. Motorola, deținută de Lenovo, Xiaomi și producătorului britanic de smartphone-uri Nothing Technology Limited nu au reușit să crească pe piața sud-coreeană.
Între timp, vânzările de smartphone-uri în Coreea în 2023 au fost estimate la 14 milioane de unități. Cifra este în scădere cu 8% față de un an în urmă, potrivit Counterpoint Research. Criza economică este cauza cererii mici pentru înlocuirea noilor dispozitive, în special în rândul utilizatorilor de telefoane cu preț mediu.