Samsung este marca lider de telefoane mobile în 95 de țări

260
Samsung este marca lider de telefoane mobile in 95 de tari
Sursa foto: via electronicshub.org

Telefoanele mobile au du depășit așteptările ca popularitate și sunt o prezență fără de care nu putem trăi. În 2023, aproximativ 7,3 miliarde de oameni din întreaga lume folosesc un telefon mobil. În Statele Unite, 85% dintre americani dețin un smartphone. În timp ce funcțiile de bază ale smartphone-ului – efectuarea de apeluri, accesarea internetului, realizarea de selfie-uri – sunt aceleași pentru fiecare utilizator, există nenumărate modele pe piață din care consumatorii trebuie să aleagă la un moment dat. Și pentru că această piață trebuia să aibă un lider, el se numește Samsung.

Fără îndoială, accesibilitatea este factorul decisiv pentru mulți oameni. Dar sunt încă destui cumpărători care vor caracteristici și funcții premium pe telefon mobil. De asemenea, s-ar putea să fiți cel mai influențat de aspectul unui anumit telefon. Potrivit unui studiu al Universității din Sevilla, designul este cel mai influent atunci când consumatorii aleg un nou model.

Dar și loialitatea față de marcă joacă un rol important, lucru de care Samsung și Apple beneficiază cel mai mult. Acest lucru i-a determinat pe analiștii de la Electronics Hub să reflecteze: cât de populare sunt diferitele mărci de telefoane mobile în întreaga lume? Electronics Hub au analizat datele din industria mobilă pentru a vedea care mărci de telefoane mobile domină piața în 171 de țări.

Samsung are un portofoliu cu adevărat impresionant de telefoane și tablete. De la dispozitivele sale emblematice din seria Galaxy S la dispozitivele accesibile din seria Galaxy A, Galaxy M și Galaxy F, precum și o serie Galaxy Z pliabilă care face furori. Apoi, nu trebuie să uităm de excelentele sale tablete.

Samsung domină piața mondială

Electronics Hub a folosit datele StatCounter pentru a afla care mărci de telefoane mobile controlează cea mai mare cotă de piață în fiecare țară și în ce țări cota de piață a unei anumite mărci a crescut și a scăzut cel mai mult între 2022 și 2023. Samsung este marca lider de telefoane mobile în 95 de țări (mai mult decât orice altă marcă) și deține cea mai mare cotă de piață (74%) în Fiji. Apple domină în 51 de țări și controlează cea mai mare cotă de piață (69,79%) din Japonia. Între timp, mărcile chineze Vivo, Xiaomi, Oppo și Huawei domină în alte 25 de țări.

Fiji iubește Samsung, dar China este fericită fără el. Interesant este că Apple domină în China, unde iPhone-urile Apple sunt un fel de simbol de statut social. Știm că cea mai mare parte a lumii iubește Samsung, dar unde domină în special brandul sud-coreean? Printre țările în care Samsung are cea mai mare cotă de piață locală se numără Fiji (74%), Somalia (71,89%) și Guyana (64,72%). Sud-coreenii sunt, de asemenea, mari fani ai mărcii autohtone (60,10% din piață).

Fiji este o țară insulară situată în sudul Oceanului Pacific. Teritoriul Fiji este compus din 332 de insule și aproximativ 500 de insulițe. Fiji este una din puținele țări din lume care au trei limbi oficiale: engleza, Fijian și Fiji Hindi.

Între timp, China se plasează la celălalt capăt al scalei și nu din motive ce țin de specificații și caracteristici. Doar 1,78% din piața locală de telefoane mobile este controlată de Samsung (mai puțin decât oriunde altundeva în lume). Samsung a fost „detronat” în China de concurenții autohtoni în ultimii ani, dar și de factorul politic.

Japonia iubește telefoanele mobile Apple

Apple este un uriaș în lumea smartphone-urilor, dar nicăieri nu este mai popular decât în Japonia. Aici revendică 69,79% din piața locală de telefoane mobile. Factorii care stau la baza popularității Apple în Japonia includ campanii de marketing agresive, caracteristici dorite pentru iPhone și un sentiment anti-coreean răspândit care îi face consumatorii locali să evite marca Samsung.

Într-o lume în care iPhone-urile sunt adesea cel mai scump model de pe rafturile magazinelor, în Japonia iPhone-urile sunt cele mai ieftine de cumpărat. Apple are cota leului și în țări precum Danemarca (67,49%), Norvegia (65,21%), Canada (62,95%), SUA (59,89%) și Elveția (58,24%).

Conduse de Belarus (+19,04%), primele zece țări în care cota de piață a Apple a crescut cel mai mult între 2022 și 2023 sunt în cea mai mare parte în Europa. Aici Samsung este pe primul loc, dar Apple a investit peste 85 de miliarde de euro în furnizori locali în ultimii cinci ani și „sprijină mai mult peste 2,6 milioane de locuri de muncă.”

Dar a fi o marcă mega-celebră în întreaga lume nu înseamnă că popularitatea ta nu va scădea la nivel local. Cota de piață Apple a scăzut în mai multe țări între 2022 și 2023, în frunte cu Grecia (-4,64%). Vânzările Apple au scăzut la începutul anului 2023, iar criza mondială a costului vieții ar putea fi de vină. BBC scrie „cumpărătorii, constrânși de creșterea prețurilor, au amânat achiziționarea de computere și iPad-uri”.

Xiaomi, Vivo și Oppo încearcă să fie tot mai vizibile

Printre țările în care Xiaomi are cea mai mare cotă de piață sunt Kârgâzstan (44,33%), Grecia (36,86%) și Palestina (35,57%). În Spania, prima țară europeană în care s-a lansat, Xiaomi are 28,34%. În schimb, dacă locuiți în SUA, Xiaomi nu există, are mai puțin de 1%.

Cota de piață a Xiaomi a scăzut cel mai mult (-7,35%) în Ucraina, poate ca urmare a faptului că marca a fost etichetată drept „sponsor internațional al războiului” de către Agenția Națională pentru Prevenirea Corupției din Ucraina.

Mărcile chineze, inclusiv Xiaomi, au fost ținta interdicțiilor și restricțiilor în ultimii ani din cauza preocupărilor de securitate. În noiembrie 2022, SUA au interzis oficial importul anumitor echipamente de telecomunicații chinezești „considerate a reprezenta un risc inacceptabil pentru securitatea națională. „În Europa, UE îndeamnă mai multe țări să interzică Huawei și altor mărci de telecomunicații chineze să folosească rețelele 5G.”

Vivo este popular în Bhutan, dar interzis în Germania. Vivo are cote mari din piața telefoanelor în Bhutan (33,10%) și Indonezia (14,07%). În altă parte, Vivo nu este un nume atât de mare. De exemplu are o cotă minusculă de 0,34% în Germania, care este probabil să scadă și mai mult datorită unei interdicții totale ca urmare a unei dispute privind brevetele cu Nokia.

Oppo vinde bine în Asia de Sud-Est. Compania din China are cote de piață mari în Timor (26,79%), Cambodgia (21,63%), Indonezia (20,45%), Laos (18,93), Filipine (18,47%) și Vietnam (17,95%).

Electronics Hub a luat în considerare care brand de telefonie mobilă are cea mai mare cotă de piață în țările cu o populație de 250.000 de persoane sau mai mult.