Samsung are un obiectiv modest de vânzări de telefoane pentru 2023

269
Samsung are un obiectiv modest de vanzari de telefoane pentru 2023
Sursa foto: androidheadlines.com

Piața globală de smartphone-uri a fost într-o spirală descendentă în ultima vreme. Livrările au scăzut cu 9% și, respectiv, cu 12% în al doilea și, respectiv, trimestrul trei din acest an. Perspectivele pentru trimestrul patru sunt de asemenea sumbre. Este posibil ca această tendință descendentă să continue și în viitorul apropiat. Samsung, cel mai mare furnizor de smartphone-uri din lume, nu vede ca piața să se redreseze prea mult nici în 2023. În acest fel, compania și-a stabilit un obiectiv modest de vânzări pentru anul viitor.

Potrivit presei sud-coreene, citate de AndroidHeadlines, Samsung își propune să livreze 270 de milioane de smartphone-uri în 2023. Aceasta este puțin mai mult decât ținta companiei pentru 2022 de 260 de milioane de unități. Dar, ultima cifră a fost stabilită după mai multe revizuiri. Gigantul coreean plănuia inițial să vândă peste 300 de milioane de smartphone-uri în acest an. Apoi a revizuit ținta la 270 de milioane de unități în mai, după încetinirea vânzărilor pe fondul incertitudinii economice globale în urma războiului dintre Rusia și Ucraina și a tensiunilor politice în creștere dintre SUA și China.

Din păcate, lucrurile au continuat să se deterioreze în lunile următoare. Cheltuielile consumatorilor pentru smartphone-uri noi au scăzut la nivel global, forțând Samsung să își reducă și mai mult obiectivul de vânzări de smartphone-uri pentru 2022 la 260 de milioane în august. Din păcate, compania nu crede ca piața își va reveni prea curând, stabilindu-și o țintă de vânzări de 270 de milioane de unități pentru 2023. Volumul livrărilor companiei s-a situat în jurul acestei cifre în ultimii doi ani.

Situația economică globală obligă Samsung să reducă vânzărilor de telefoane

După ce a atins vârful în 2017 (320 milioane de unități vândute), Samsung s-a străduit să depășească din nou pragul de 300 de milioane. Factorii externi au afectat grav industria smartphone-urilor în ultimii ani. În 2020, a fost pandemia de coronavirus, penuria de semiconductori în 2021 și criza inflației din acest an. Acum, Samsung se așteaptă ca cele mai recente probleme economice să aibă implicații pe termen lung pe piața smartphone-urilor.

Criza financiară din 2007-2008 este considerată una din cele mai grave din lume. A adus multe instituții financiare și întreprinderi în pragul colapsului și a necesitat intervenția guvernelor marilor puteri. A durat aproape zece ani ca lucrurile să revină la normal.

Se pare că Samsung intenționează să crească vânzările de smartphone-uri premium anul viitor. Compania vede vânzările pliabile în creștere cu o rata de creștere anuală compusă (compound annual growth rate) de 80% cel puțin până în 2024. Cu puțină sau deloc concurență în acest spațiu, compania caută să profite de această oportunitate. Mai mult decât atât, gigantul coreean dorește, de asemenea, ca modelul Ultra să fie favoritul mulțimii în gama Galaxy S. Acesta urmărește creșterea proporției modelului Ultra cu cel puțin 50%.

În general, Samsung vizează ca smartphone-urile premium din seria Galaxy S și Galaxy Z să se vândă în cel puțin 60 de milioane de unități anul viitor. Compania vrea să mențină profitabilitatea în loc să crească volumul vânzărilor cu modelele din seriile Galaxy A și Galaxy M cu marjă redusă. Rămâne de văzut dacă gigantul coreean își poate atinge obiectivele.